Show simple item record

dc.creatorPalacio, Marcela
dc.creatorGaviria, Sandra
dc.creatorBrown, James Dean
dc.date.accessioned2019-07-03T03:07:59Z
dc.date.available2019-07-03T03:07:59Z
dc.date.created2016-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66919
dc.descriptionFrustrations with traditional testing led a group of teachers at the English for adults program at Universidad EAFIT (Colombia) to design tests aligned with the institutional teaching philosophy and classroom practices. This article reports on a study of an item-by-item evaluation of a series of English exams for validity and reliability in an effort to guarantee the quality of the process of test design. The study included descriptive statistics, item analysis, correlational analyses, reliability estimates, and validity analyses. The results show that the new tests are an excellent addition to the program and an improvement over traditional tests. Implications are discussed and recommendations given for the development of any institutional testing program.
dc.descriptionLas frustraciones con la evaluación tradicional llevaron a un grupo de profesores del programa de inglés para adultos de la Universidad EAFIT (Colombia) a diseñar pruebas alineadas con la filosofía de enseñanza institucional y las prácticas de clase. Este artículo describe un estudio de validez y confiabilidad de exámenes de inglés, ítem por ítem, para garantizar la calidad del diseño de pruebas. El estudio incluyó estadística descriptiva, análisis de ítems, análisis de correlación, confiabilidad de las estimaciones y análisis de validez. Los resultados muestran que las pruebas son una excelente adición al programa con respecto a exámenes tradicionales. Igualmente se discuten las implicaciones y se hacen recomendaciones para el desarrollo de cualquier programa institucional de pruebas.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53302
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectClassroom tests
dc.subjectintegrated language skills
dc.subjectreliability
dc.subjectvalidity
dc.subjectconfiabilidad
dc.subjecthabilidades lingüísticas integradas
dc.subjectpruebas
dc.subjectvalidez
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleAligning English Language Testing With Curriculum
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationPalacio, Marcela and Gaviria, Sandra and Brown, James Dean (2016) Aligning English Language Testing With Curriculum. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (2). pp. 63-77. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67947/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record