Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorRuiz-Esparza Barajas, Elizabeth
dc.contributor.authorMedrano Vela, Cecilia Araceli
dc.contributor.authorZepeda Huerta, Jesús Helbert Karim
dc.date.accessioned2019-07-03T03:08:14Z
dc.date.available2019-07-03T03:08:14Z
dc.date.issued2016-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66921
dc.description.abstractThis study reports on the first stage of a larger joint research project undertaken by five universities in Mexico to explore university teachers’ thinking about out-of-class teamwork. Data from interviews were analyzed using open and axial coding. Although results suggest a positive perception towards teamwork, the study unveiled important negative opinions. These opinions suggest the lack of success in promoting deep learning and in developing students’ socio-cognitive abilities. Findings were used to develop a survey to be applied to more teachers to gain a broader perspective and to corroborate results.
dc.description.abstractEste estudio reporta la primera etapa de una investigación en conjunto con cinco universidades mexicanas, en donde se explora el pensamiento de profesores universitarios acerca del trabajo en equipo fuera de clase. Los datos recolectados a través de entrevistas fueron analizados utilizando la codificación abierta y axial. Aunque los resultados sugieren una percepción positiva hacia el trabajo en equipo, el estudio reveló opiniones negativas importantes. Estas opiniones sugieren la falta de éxito en promover el aprendizaje profundo y en desarrollar las habilidades socio-cognitivas en los alumnos. Los hallazgos se utilizaron para elaborar una encuesta a aplicarse a más profesores para obtener una perspectiva más amplia y comprobar resultados.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53364
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleExploring University Teacher Perceptions About Out-of-Class Teamwork
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67949/
dc.relation.referencesRuiz-Esparza Barajas, Elizabeth and Medrano Vela, Cecilia Araceli and Zepeda Huerta, Jesús Helbert Karim (2016) Exploring University Teacher Perceptions About Out-of-Class Teamwork. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (2). pp. 29-45. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalHigher education
dc.subject.proposalout-of-class teamwork
dc.subject.proposalteacher educators
dc.subject.proposalteacher perceptions
dc.subject.proposalenseñanza superior
dc.subject.proposalformadores de docentes
dc.subject.proposalpercepciones de profesores
dc.subject.proposaltrabajo en equipo fuera de clase
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit