dc.rights.license | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.contributor.author | Sierra Piedrahita, Ana Maria |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T03:08:53Z |
dc.date.available | 2019-07-03T03:08:53Z |
dc.date.issued | 2016-01-01 |
dc.identifier.issn | ISSN: 2256-5760 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66926 |
dc.description.abstract | In this article, the author discusses the social justice language teacher education perspective and how it can help language teachers to develop a political view of their work and effect change inside and outside their particular school contexts. To do this, she briefly analyzes various professional development programs for teachers of English in public schools in one city in Colombia to determine how these have or have not contributed to the development of a political perspective in teachers. Finally, she discusses what the implementation of such perspective requires, provides some examples to illustrate how it may look in practice, and discusses some implications for different stakeholders. |
dc.description.abstract | En este artículo la autora discute la perspectiva de formación de docentes para la justicia social y cómo esta puede ayudar a los profesores de lenguas a desarrollar una visión política de su trabajo y realizar cambios dentro y fuera de sus contextos escolares. Para lograrlo, ella hace un breve análisis de varios programas de desarrollo profesional para profesores de inglés de instituciones educativas públicas y determinar cómo estos han contribuido o no al desarrollo de una perspectiva política en los profesores. Finalmente, la autora discute lo que requiere la implementación de esta perspectiva, da algunos ejemplos para ilustrar cómo esta puede verse en la práctica y discute algunas implicaciones para los diferentes actores educativos. |
dc.format.mimetype | application/pdf |
dc.language.iso | spa |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE |
dc.relation | https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/47807 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.ispartof | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.rights | Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.subject.ddc | 37 Educación / Education |
dc.subject.ddc | 8 Literatura y retórica / Literature |
dc.title | Contributions of a Social Justice Language Teacher Education Perspective to Professional Development Programs in Colombia |
dc.type | Artículo de revista |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/67954/ |
dc.relation.references | Sierra Piedrahita, Ana Maria (2016) Contributions of a Social Justice Language Teacher Education Perspective to Professional Development Programs in Colombia. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 203-217. ISSN 2256-5760 |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject.proposal | Language teacher education |
dc.subject.proposal | professional development |
dc.subject.proposal | social justice |
dc.subject.proposal | teacher learning |
dc.subject.proposal | aprendizaje del profesor |
dc.subject.proposal | desarrollo profesional |
dc.subject.proposal | formación de docentes de lenguas |
dc.subject.proposal | justicia social |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content | Text |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |