Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorSierra Piedrahita, Ana Maria
dc.date.accessioned2019-07-03T03:08:53Z
dc.date.available2019-07-03T03:08:53Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66926
dc.description.abstractIn this article, the author discusses the social justice language teacher education perspective and how it can help language teachers to develop a political view of their work and effect change inside and outside their particular school contexts. To do this, she briefly analyzes various professional development programs for teachers of English in public schools in one city in Colombia to determine how these have or have not contributed to the development of a political perspective in teachers. Finally, she discusses what the implementation of such perspective requires, provides some examples to illustrate how it may look in practice, and discusses some implications for different stakeholders.
dc.description.abstractEn este artículo la autora discute la perspectiva de formación de docentes para la justicia social y cómo esta puede ayudar a los profesores de lenguas a desarrollar una visión política de su trabajo y realizar cambios dentro y fuera de sus contextos escolares. Para lograrlo, ella hace un breve análisis de varios programas de desarrollo profesional para profesores de inglés de instituciones educativas públicas y determinar cómo estos han contribuido o no al desarrollo de una perspectiva política en los profesores. Finalmente, la autora discute lo que requiere la implementación de esta perspectiva, da algunos ejemplos para ilustrar cómo esta puede verse en la práctica y discute algunas implicaciones para los diferentes actores educativos.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/47807
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleContributions of a Social Justice Language Teacher Education Perspective to Professional Development Programs in Colombia
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67954/
dc.relation.referencesSierra Piedrahita, Ana Maria (2016) Contributions of a Social Justice Language Teacher Education Perspective to Professional Development Programs in Colombia. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 203-217. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalLanguage teacher education
dc.subject.proposalprofessional development
dc.subject.proposalsocial justice
dc.subject.proposalteacher learning
dc.subject.proposalaprendizaje del profesor
dc.subject.proposaldesarrollo profesional
dc.subject.proposalformación de docentes de lenguas
dc.subject.proposaljusticia social
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit