Show simple item record

dc.creatorGimenez, Telma
dc.creatorFerreira, Aparecida de Jesus
dc.creatorAlves Basso, Rosângela Aparecida
dc.creatorCarvalho Cruvinel, Roberta
dc.date.accessioned2019-07-03T03:09:17Z
dc.date.available2019-07-03T03:09:17Z
dc.date.created2016-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66929
dc.descriptionIn the last decade Brazil has begun to tackle the educational challenges of a developing country with a young population. The scale of such a demand is a result of the social and cultural inequalities that have historically been existent. Recent official policies and programs have addressed this gap by promoting greater opportunities for teacher education, and for the teaching of English as a foreign language. In this paper we discuss four of these programs/policies by highlighting their innovative aspects vis-à-vis traditional practices. We conclude that, despite quantitative advances, much still needs to be done to guarantee qualitative improvements in areas such as the curriculum in order to challenge the continuing influence of predominant ideologies.
dc.descriptionEn la última década, Brasil ha comenzado a afrontar los retos educativos de un país en desarrollo con una población joven. La escala de tal demanda es el resultado de las desigualdades que se han producido históricamente. Políticas y programas oficiales recientes han abordado este vacío mediante la promoción de mayores oportunidades para la formación del profesorado, y para la enseñanza del inglés como lengua extranjera. En este artículo discutimos cuatro de estos programas/políticas, poniendo de relieve sus aspectos innovadores frente a las prácticas tradicionales. Llegamos a la conclusión de que, a pesar de los avances cuantitativos, aún queda mucho por hacer para garantizar mejoras cualitativas en áreas tales como el plan de estudios para contraponerse a la continua influencia de las ideologías predominantes.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/48740
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectBrazil
dc.subjecteducation
dc.subjectEnglish as a foreign language
dc.subjectpolicy
dc.subjectprograms
dc.subjectBrasil
dc.subjecteducación
dc.subjectinglés como lengua extranjera
dc.subjectpolítica
dc.subjectprogramas
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titlePolicies for English Language Teacher Education in Brazil Today: Preliminary Remarks
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationGimenez, Telma and Ferreira, Aparecida de Jesus and Alves Basso, Rosângela Aparecida and Carvalho Cruvinel, Roberta (2016) Policies for English Language Teacher Education in Brazil Today: Preliminary Remarks. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 219-234. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67957/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record