Show simple item record

dc.creatorBasallo Gómez, Juan Sebastián
dc.date.accessioned2019-07-03T03:09:41Z
dc.date.available2019-07-03T03:09:41Z
dc.date.created2016-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66932
dc.descriptionThis paper is about the impact of systematic reading selection used to promote English as foreign language learning in adult students. A qualitative action research methodology was used to carry out this project. Ten class sessions were designed to provide students an opportunity to select texts according to criteria based upon their language levels and personal/professional interests. The findings align with three categories of influence: motivation, engagement, and contextualization/interpretation of readings. The main objective of this project was to see how the students’ text selection processes, guided by systematically designed criteria and elaborated strategies, influenced learning and acquisition in terms of motivation, perceptions, and opinions towards reading in English.
dc.descriptionEste artículo aborda el impacto de la selección sistemática de lectura usada para promover el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en estudiantes adultos. En este proyecto se utilizó la metodología de investigación-acción cualitativa. Diez sesiones de clase fueron diseñadas proporcionando la oportunidad a los estudiantes para seleccionar textos de acuerdo a criterios basados en el nivel de idioma de los estudiantes y de los intereses personales/profesionales. Los hallazgos son inherentes a tres categorías principales: la motivación, compromiso, contextualización e interpretación de lecturas. El objetivo principal de este proyecto era ver cómo los procesos de selección de textos de los alumnos guiados por criterios destinados y estrategias elaboradas influenciaban el aprendizaje y la adquisición en términos de motivación, percepción y opiniones hacia la lectura en inglés.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/49943
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectBehavioral patterns
dc.subjectengagement
dc.subjectmotivation
dc.subjectperceptions
dc.subjectreading habits
dc.subjectself-selection
dc.subjectautoselección
dc.subjectcompromiso
dc.subjecthábitos de lectura
dc.subjectmotivación
dc.subjectpatrones de comportamiento
dc.subjectpercepciones
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleAdult EFL Reading Selection: Influence on Literacy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationBasallo Gómez, Juan Sebastián (2016) Adult EFL Reading Selection: Influence on Literacy. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 167-181. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67960/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record