Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorHerazo Rivera, Jose David
dc.contributor.authorSagre Barboza, Anamaría
dc.date.accessioned2019-07-03T03:09:56Z
dc.date.available2019-07-03T03:09:56Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66934
dc.description.abstractSociocultural theory argues that an individual’s mental, social, and material activity is mediated by cultural tools. One such tool is the language or discourse teachers use during whole class interaction in the second language classroom. The purpose of this study was to examine how a Colombian se-cond language teacher mediated her ninth-grade students’ participation during classroom interaction. We videotaped and transcribed five lessons and interviewed the teacher after each lesson. Findings revealed that the teacher mainly used questions, elaborations, recasts, and continuatives in patterned combinations to help learners co-construct relevant content and sustained participation. Such mediation provided learners with frequent affordances to engage in meaning-making, a necessary condition for developing a new language.
dc.description.abstractLa teoría sociocultural argumenta que las herramientas culturales median la actividad mental, social y material de una persona. Una de estas herramientas es el habla o discurso del profesor(a) en interacción con sus estudiantes durante la clase. Esta investigación analizó la forma como una profesora de segunda lengua medió la participación de sus estudiantes y las implicaciones de dicha mediación. Se realizaron cinco observaciones de clase seguidas de entrevistas a la profesora. Los resultados muestran que la profesora utilizó principalmente preguntas, elaboración, reformulación correctora y continuativos para la co-construcción de contenido y participación de los estudiantes. Dicha mediación ayudó a los estudiantes a construir significado, condición necesaria para aprender una nueva lengua.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/49948
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleThe Co-Construction of Participation Through Oral Mediation in the EFL Classroom
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67962/
dc.relation.referencesHerazo Rivera, Jose David and Sagre Barboza, Anamaría (2016) The Co-Construction of Participation Through Oral Mediation in the EFL Classroom. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 149-163. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalDiscourse moves
dc.subject.proposalinteraction
dc.subject.proposaloral participation
dc.subject.proposalmediation
dc.subject.proposalherramientas discursivas
dc.subject.proposalinteracción
dc.subject.proposalmediación
dc.subject.proposalparticipación oral
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit