Show simple item record

dc.creatorCaicedo Triviño, Paula Andrea
dc.date.accessioned2019-07-03T03:10:12Z
dc.date.available2019-07-03T03:10:12Z
dc.date.created2016-01-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66936
dc.descriptionSeventh grade teachers at a Colombian public school chose cooperative learning as a strategy to improve student’s social performance and as a tool to get learners to enrich their academic level. This article reports on an action research and innovation project focused on the results eight students obtained in their written performance in English classes during three cooperative lessons. This article gathers some existing research on writing skills and cooperative learning and a presentation and analysis about students’ real expectations and thoughts about writing in the English language. The systematization of this teaching experience also sheds lights on further actions to analyze closely students’ texts construction in a cooperative environment.
dc.descriptionLas profesoras directoras de séptimo grado de un colegio oficial en Colombia eligieron el aprendizaje cooperativo como estrategia para mejorar los problemas de convivencia de sus estudiantes al igual que su nivel académico. Este artículo presenta un proyecto de investigación acción e innovación y los resultados obtenidos por ocho de estos estudiantes en tres lecciones cooperativas sobre producción escrita en inglés. Además, se incluye una descripción de la escritura como habilidad comunicativa y del aprendizaje cooperativo y una presentación y análisis de las expectativas e ideas de los estudiantes participantes acerca de lo que significa para ellos escribir en inglés. Esta experiencia pedagógica es apenas el inicio de un futuro y más amplio análisis acerca de la construcción de textos en un ambiente de cooperación.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/53079
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectAdolescents’ learning process
dc.subjectcooperative learning
dc.subjectforeign language acquisition
dc.subjectprocess-oriented writing
dc.subjectwriting strategies
dc.subjectaprendizaje cooperativo
dc.subjectaprendizaje de lenguas extranjeras
dc.subjectaprendizaje en adolescentes
dc.subjectescritura como proceso
dc.subjectestrategias de escritura
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleUsing Cooperative Learning to Foster the Development of Adolescents’ English Writing Skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationCaicedo Triviño, Paula Andrea (2016) Using Cooperative Learning to Foster the Development of Adolescents’ English Writing Skills. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (1). pp. 21-38. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67964/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record