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dc.creatorMugford, Gerrard
dc.creatorRamírez Cuevas, Oscar
dc.date.accessioned2019-07-03T03:10:56Z
dc.date.available2019-07-03T03:10:56Z
dc.date.created2015-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66942
dc.descriptionEnglish foreign-language users often overuse words when faced with difficult situations. Called gushing, such excessive use of words is often legitimately employed by native speakers to express, for instance, gratitude and apologies when a simple thank you or sorry does not sufficiently convey an interlocutor’s feelings. This paper examines the appropriateness and effectiveness of gushing when employed by advanced students facing difficult situations. Answering discourse completion tasks, students from a private university in Guadalajara, Mexico were asked to employ acquiescing, persisting, and aggressing strategies to resolve two particular situations. The results indicate that gushing was widely used, but in communicatively ineffective ways, reflecting an area where teachers can help develop students’ communicative competencies.Los hablantes del inglés como lengua extranjera frecuentemente usan palabras en exceso cuando enfrentan situaciones difíciles. Hablantes nativos utilizan un excesivo número de palabras para expresar, por ejemplo, gratitud y disculpas cuando un simple gracias o lo siento no transmite completamente los sentimientos del interlocutor. Este artículo examina el uso excesivo de palabras por alumnos con un nivel avanzado de inglés al enfrentarse a situaciones difíciles. Al responder un cuestionario de completación, alumnos universitarios en Guadalajara, México, usaron estrategias conciliadoras, interrogatorias y argumentativas para resolver dos situaciones específicas. Los resultados indican que un uso excesivo de palabras fue utilizado pero en formas comunicativamente ineficaces y reflejan un área donde los profesores pueden ayudar a los alumnos a desarrollar competencias comunicativas.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/44375
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectInsincerity
dc.subjectgushing
dc.subjectlack of knowledge
dc.subjectlanguage insecurity
dc.subjectunnecessary reinforcement
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleWhen Students Say Far Too Much: Examining Gushing in the ELT Classroom
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationMugford, Gerrard and Ramírez Cuevas, Oscar (2015) When Students Say Far Too Much: Examining Gushing in the ELT Classroom. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 101-110. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67970/


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