Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorTrujeque Moreno, Eva Estefania
dc.contributor.authorEncinas Prudencio, Fátima
dc.contributor.authorThomas-Ruzic, Maria
dc.date.accessioned2019-07-03T03:11:11Z
dc.date.available2019-07-03T03:11:11Z
dc.date.issued2015-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66944
dc.description.abstractThis article presents a multi-theoretical model to address processes of authorship development in the English as a foreign language teaching profession. Working within a sociocultural perspective of second-language teacher education, the authors examined six experienced nonnative English-speaking teacher-researchers. Perceptions of their key moments in the profession were analyzed using a mixed-method approach that combined document analysis with personal narratives. The findings indicated that both authoring (products and activities in their profession) and self-authorship (transformational processes throughout their careers) contributed to constructing these English as a foreign language professionals as scholars.En este artículo se presenta un modelo multiteórico y multinivel para identificar el proceso en el que los autores se desarrollan en el área de la enseñanza del inglés como lengua extranjera, proceso identificado como desarrollo de la autoría. Este modelo se desarrolló bajo una perspectiva sociocultural de la formación de profesores que presenta una muestra de las percepciones de seis profesores investigadores mexicanos en el área de inglés como lengua extranjera. Se utilizó un método mixto que combinó el análisis de documentos con narrativas personales. Los resultados de esta investigación indicaron la presencia de momentos significativos de su autoría (productos y actividades) y su auto-autoría (procesos de transformación), que contribuyeron a la construcción del desarrollo de la autoría de estos profesores-investigadores.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/44441
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleExploring Authorship Development Among Mexican EFL Teacher-Researchers
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67972/
dc.relation.referencesTrujeque Moreno, Eva Estefania and Encinas Prudencio, Fátima and Thomas-Ruzic, Maria (2015) Exploring Authorship Development Among Mexican EFL Teacher-Researchers. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 43-62. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalAuthoring
dc.subject.proposalauthorship development
dc.subject.proposalself-authorship
dc.subject.proposalsociocultural perspective in second-language teacher education
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit