Show simple item record

dc.creatorCote Parra, Gabriel Eduardo
dc.date.accessioned2019-07-03T03:11:26Z
dc.date.available2019-07-03T03:11:26Z
dc.date.created2015-07-01
dc.identifierISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66946
dc.descriptionThe purpose of this action research was to explore the types of interactions that foreign language learners experience while using a wiki as a supporting tool for a face-to-face research course. This design allowed me to play a dual role: first, I studied my own classroom setting and students. Second, I implemented a pedagogical intervention based on a collaborative online learning interaction. The data were gathered from participants’ posts, and the findings revealed that class tasks promoted an asynchronous voluntary interaction among participants in which they shared knowledge and experiences while expressing the opinions and points of view that enabled them to actively participate in the face-to-face class.El propósito de esta investigación acción fue explorar el tipo de interacciones que estudiantes de lenguas extranjeras presentaron al utilizar una wiki como herramienta de soporte de un curso presencial. Este diseño me permitió desempeñar un doble papel. Por una parte, estudié mi propio salón de clase y estudiantes; por otra, implementé una intervención pedagógica con base en una interacción colaborativa en línea. La información se recolectó por medio de 128 aportes hechos por los participantes. Los hallazgos revelan que las actividades de clase permitieron una interacción asincrónica voluntaria entre los participantes en la cual ellos compartieron saberes y experiencias, a la vez que expresaron opiniones y puntos de vista que les permitieron participar activamente en la clase presencial.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/47510
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.subjectCollaborative learning
dc.subjectforeign language learning
dc.subjectweb 2.0
dc.subjectwiki
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleEngaging Foreign Language Learners in a Web 2.0-Mediated Collaborative Learning Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationCote Parra, Gabriel Eduardo (2015) Engaging Foreign Language Learners in a Web 2.0-Mediated Collaborative Learning Process. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 137-146. ISSN 2256-5760
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67974/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record