Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorEspinar Redondo, Rocío
dc.contributor.authorOrtega Martín, José Luis
dc.date.accessioned2019-07-03T03:11:41Z
dc.date.available2019-07-03T03:11:41Z
dc.date.issued2015-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5760
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66948
dc.description.abstractThis research has the aim of highlighting the importance of motivation in the process of learning English as a foreign language. For that purpose, some factors that affect motivation are described, using as a starting point the answers obtained from a questionnaire given to students in their fourth year of compulsory secondary education. The main conclusions of the research show the fundamental role of factors such as the teacher, the four skills, students’ interests and daily habits, among others. Finally, some guidelines for a teaching methodology are proposed with the intention of future development.Esta investigación nace con el objetivo de resaltar la importancia de la motivación en el proceso de aprender inglés como lengua extranjera basándose en los resultados obtenidos en un cuestionario para alumnos de cuarto curso de Educación Secundaria Obligatoria. Las principales conclusiones de la investigación muestran el papel fundamental que juegan algunos de los factores que afectan a la motivación como el profesor, las cuatro destrezas, los intereses y hábitos de estudio de los alumnos, etc. En la parte final de la investigación se describe una serie de pautas para desarrollar una propuesta metodológica que tenga en cuenta los resultados de este estudio.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras - Grupo de Investigación PROFILE
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/50563
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc37 Educación / Education
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleMotivation: The Road to Successful Learning
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/67976/
dc.relation.referencesEspinar Redondo, Rocío and Ortega Martín, José Luis (2015) Motivation: The Road to Successful Learning. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 125-136. ISSN 2256-5760
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalFactors
dc.subject.proposalforeign language learning
dc.subject.proposalmotivation
dc.subject.proposalskills
dc.subject.proposalstudents’ interests
dc.subject.proposalteacher
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit