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dc.creatorMoya, Mario R.
dc.date.accessioned2019-07-03T03:40:28Z
dc.date.available2019-07-03T03:40:28Z
dc.date.created2014-01-01
dc.identifierISSN: 2011-1177
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/67173
dc.descriptionFollowing the announcements concerning introducing and developing modern languages in Key Stage Two in England, although not a new initiative, prompted the need to train generalist primary trainee teachers in teaching modern languages. After the initial announcement of the introduction of the English Baccalaureate in the secondary school, the poor outcomes achieved by England in the European languages survey and the news that languages would be part of the primary curriculum contributed to refreshing the agenda of languages in a country where teaching and learning other languages are seen as an exception rather than the norm. In order to provide primary school trainee teachers with the skills necessary for teaching young learners languages at an ab-initio level, this paper focuses on increasing subject knowledge and pedagogical competence in a short time by developing trainees’ prior knowledge and reflective practice, broadly following the tradition of strategy-based instruction, but within a social constructivist understanding of learning. The purpose of this paper, therefore, is to review the theoretical perspectives of Chamot’s model to reinterpret it so that it accommodates the complexities of the learning environment, learners’ identity, their interactions in a community of practice as well as the demands of the context, but acknowledging the trainees’ prior linguistic knowledge, their knowledge of the world and their motivation for learning other languages, as we believe these are necessary conditions to consider when designing effective pedagogical interventions aimed at adult learners.
dc.descriptionSiguiendo los anuncios relacionados con la introducción y el desarrollo de idiomas modernos en la segunda etapa de la escolarización primaria en Inglaterra, aunque no es una nueva iniciativa, ha despertado la necesidad de formar a los futuros profesores generalistas de educación primaria en el ámbito de la enseñanza de las lenguas. A esto se suma la introducción de la certificación denominada English Baccalaureate en la escuela secundaria, los bajos resultados obtenidos en la encuesta europea de idiomas y las noticias referidas a la obligatoriedad de estudiar otros idiomas en el currículo de la educación primaria, ha contribuido a retomar la agenda de la enseñanza de idiomas en un país en el que la enseñanza y el aprendizaje de estos son más bien una excepción. A los efectos de proveer a los futuros profesores de primaria con las habilidades necesarias para enseñar idiomas a niños a un nivel ab-initio, este artículo se centró en el desarrollo del conocimiento lingüístico y las competencias pedagógicas a corto plazo para desarrollar los saberes previos y la práctica reflexiva, siguiendo la tradición de la instrucción estratégica pero desde una perspectiva socio constructivista. El propósito de esta comunicación es, por consiguiente, considerar las perspectivas teóricas sobre las cuales se fundamenta el modelo de instrucción estratégica de Chamot para reinterpretarlo, de modo tal que incluya las complejidades del ambiente de aprendizaje, la identidad de los discentes, sus interacciones en una comunidad de práctica, al igual que las necesidades del contexto, pero teniendo en cuenta los saberes previos de los profesores en formación, sus conocimientos del mundo y sus motivaciones para aprender otras lenguas, creemos que tales consideraciones son necesarias para diseñar intervenciones pedagógicas eficaces destinadas a discentes adultos.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/male/article/view/54795
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Matices en Lenguas Extranjeras
dc.relation.ispartofMatices en Lenguas Extranjeras
dc.subjectLanguage teaching
dc.subjectstrategy-based instruction
dc.subjectlanguage learning strategies
dc.subjectsocio-cultural approach
dc.subjectenseñanza de idiomas
dc.subjectinstrucción estratégica
dc.subjectestrategias de aprendizaje de idiomas
dc.subjectmodelo socio-cultural
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleReconsidering a strategy-based instruction (SBI) to teaching and learning another language using transferrable language learning strategies within a sociocultural framework
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationMoya, Mario R. (2014) Reconsidering a strategy-based instruction (SBI) to teaching and learning another language using transferrable language learning strategies within a sociocultural framework. Matices en Lenguas Extranjeras (8). pp. 49-79. ISSN 2011-1177
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/68201/


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