Show simple item record

dc.creatorCastillo, Martha Catalina del Ángel
dc.creatorSessarego Espeleta, Ida Esther
dc.date.accessioned2019-07-03T03:41:19Z
dc.date.available2019-07-03T03:41:19Z
dc.date.created2013-01-01
dc.identifierISSN: 2011-1177
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/67179
dc.descriptionThe objective of this study was to explore the language learning strategies most frequently used by successful English language learners at a Chilean University. 185 undergraduate students answered a questionnaire out total of 421 students registered in the English Language Program. The Strategy Inventory for Language Learning (SILL) which consisted of a general questionnaire (Oxford, 1990) was the instrument used in this quantitative study. The results revealed that cognitive strategies were most frequently used by successful English learners. In general, students need to know more about the use of metacognitive strategies.
dc.descriptionEl objetivo de este estudio es explorar las estrategias de aprendizaje de una lengua que usan con más frecuencia los aprendices del idioma inglés de una universidad chilena. De un total de 421 alumnos registrados en el programa de inglés, 185 respondieron un cuestionario. El método cuantitativo fue seleccionado para llevar a cabo el análisis a través de un instrumento llamado inventario de estrategias para el aprendizaje de una lengua (SILL por sus siglas en inglés) el cual es un cuestionario general (Oxford, 1990). Los resultados revelan que la estrategia cognitiva es la que usan con mayor frecuencia los aprendices del idioma inglés que tienen éxito. En general, se requiere que los estudiantes conozcan más acerca del uso de estrategias metacognitivas.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Lenguas Extranjeras
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/male/article/view/52117
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Matices en Lenguas Extranjeras
dc.relation.ispartofMatices en Lenguas Extranjeras
dc.subjectlearning strategies
dc.subjectlanguage learning
dc.subjectEnglish learners
dc.subjectsuccessful students
dc.subjectestrategias de aprendizaje
dc.subjectaprendizaje de idiomas
dc.subjectestudiantes de inglés
dc.subjectestudiantes exitosos
dc.subject.ddc8 Literatura y retórica / Literature
dc.titleStrategies used by Successful English Learners in a Chilean University
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationCastillo, Martha Catalina del Ángel and Sessarego Espeleta, Ida Esther (2013) Strategies used by Successful English Learners in a Chilean University. Matices en Lenguas Extranjeras (7). pp. 22-38. ISSN 2011-1177
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/68207/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record