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The installation of a common rail diesel engine on a light helicopter of the eurocopter EC120 class

Thumbnail
46221-289748-1-PB.pdf (1.088Mb)
Date published
2016-01-01
Author
Frizziero, Leonardo
Piancastelli, Luca
Metadata
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Summary
A feasibility study for the installation of a CRDID (Common Rail Direct Injection Diesel) on a light helicopter is introduced. The total mass available for the CRDID is evaluated starting from fuel consumption and helicopter data. The conversion of an automotive unit was discarded to excessive mass and excessive costs of the conversion. A derivative of an automotive engine was then considered. This solution proved to be feasible. The installation of the new CRDID was then studied. The turbocharger and the cooling system were defined for the application. The result was the evaluation of the power plant installation mass that proved to be much lower than the maximum admissible. The installation is then possible.
 
La Se presenta un estudio de factibilidad para la instalación de un CRDID ( Common Rail Direct Injection Diesel por sus siglas en ingles) en un helicóptero ligero . La masa total disponible para el CRDID se calcula a partir de los datos de consumo de combustible y datos de helicópteros. La conversión de una unidad de automoción se descartó debido a los costos excesivos en masa, y costos excesivos en conversión. A continuación se considera un derivado de un motor de automóvil . Esta solución ha demostrado ser factible. Posteriormente, se estudió la instalación de la nueva CRDID . El sistema de refrigeración y el turbocompresor se definieron para la aplicación. El resultado fue el calculo de la masa de instalación de la planta de energía que resultó ser mucho menor que el máximo admisible. La instalación es entonces realizable.
 
Subject
Helicopter ; diesel ; common rail. ; Helicóptero ; diésel ; conducto común. ;
URI
https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/67622
Collections
  • Ingeniería e Investigación [1328]

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Actualización: 04/10/19

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