dc.creator | Merideno Labayen, Inaki |
dc.creator | Antón, Raúl |
dc.creator | G. Prada, Jorge |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T04:45:15Z |
dc.date.available | 2019-07-03T04:45:15Z |
dc.date.created | 2015-09-01 |
dc.identifier | ISSN: 2248-8723 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/67644 |
dc.description | This paper presents a change made to the lecturing approach used within a specific course. The new lecturing approach is based on a non-linear structure where each lesson combines concepts from different topics, in contrast to the traditional linear structure in which each topic is treated separately. The objective of the non-linear approach is to increase student dynamism and motivation and to foster teacher-student dialog. Assessments from students who were taught according to the traditional linear structure along with assessments from students who were taught under both the linear and non-linear approaches are presented. Results show that the non-linear lecturing approach was welcomed and led to a higher degree of student dynamism and motivation and to more tea-cher-student dialog. |
dc.description | Este artículo presenta el cambio realizado al enfoque de enseñanza de una asignatura específica. El nuevo enfoque está basado en una estructura no-lineal donde cada lección combina conceptos de diferentes temas, al contrario de la estructura lineal tradicional donde cada tema se trata de forma separada. El objetivo del enfoque no-lineal es incrementar el dinamismo y la motivación del estudiante y fomentar el diálogo profesor-estudiante. Se presentan las evaluaciones recogidas de los estudiantes que fueron enseñados mediante los dos enfoques: lineal y no-lineal. Los resultados muestran que el enfoque de enseñanza no-lineal fue bienvenido y dio lugar a un mayor nivel de dinamismo y motivación entre los estudiantes y a un mayor diálogo profesor-estudiante. |
dc.format | application/pdf |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ingeniería |
dc.relation | https://revistas.unal.edu.co/index.php/ingeinv/article/view/49644 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ingeniería e Investigación |
dc.relation.ispartof | Ingeniería e Investigación |
dc.subject | Engineering education |
dc.subject | non-linear approach |
dc.subject | teaching mechanical engineering. |
dc.subject | Educación ingenieril |
dc.subject | enfoque no-lineal |
dc.subject | docencia en ingeniería mecánica. |
dc.subject.ddc | 62 Ingeniería y operaciones afines / Engineering |
dc.title | The influence of a non-linear lecturing approach on student attention: Implementation and assessment |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.spa | Artículo - Article |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.identifier.bibliographicCitation | Merideno Labayen, Inaki and Antón, Raúl and G. Prada, Jorge (2015) The influence of a non-linear lecturing approach on student attention: Implementation and assessment. Ingeniería e Investigación, 35 (3). pp. 115-120. ISSN 2248-8723 |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/68673/ |