Show simple item record

dc.creatorMerideno Labayen, Inaki
dc.creatorAntón, Raúl
dc.creatorG. Prada, Jorge
dc.date.accessioned2019-07-03T04:45:15Z
dc.date.available2019-07-03T04:45:15Z
dc.date.created2015-09-01
dc.identifierISSN: 2248-8723
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/67644
dc.descriptionThis paper presents a change made to the lecturing approach used within a specific course. The new lecturing approach is based on a non-linear structure where each lesson combines concepts from different topics, in contrast to the traditional linear structure in which each topic is treated separately. The objective of the non-linear approach is to increase student dynamism and motivation and to foster teacher-student dialog. Assessments from students who were taught according to the traditional linear structure along with assessments from students who were taught under both the linear and non-linear approaches are presented. Results show that the non-linear lecturing approach was welcomed and led to a higher degree of student dynamism and motivation and to more tea-cher-student dialog.
dc.descriptionEste artículo presenta el cambio realizado al enfoque de enseñanza de una asignatura específica. El nuevo enfoque está basado en una estructura no-lineal donde cada lección combina conceptos de diferentes temas, al contrario de la estructura lineal tradicional donde cada tema se trata de forma separada. El objetivo del enfoque no-lineal es incrementar el dinamismo y la motivación del estudiante y fomentar el diálogo profesor-estudiante. Se presentan las evaluaciones recogidas de los estudiantes que fueron enseñados mediante los dos enfoques: lineal y no-lineal. Los resultados muestran que el enfoque de enseñanza no-lineal fue bienvenido y dio lugar a un mayor nivel de dinamismo y motivación entre los estudiantes y a un mayor diálogo profesor-estudiante.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ingeniería
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/ingeinv/article/view/49644
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ingeniería e Investigación
dc.relation.ispartofIngeniería e Investigación
dc.subjectEngineering education
dc.subjectnon-linear approach
dc.subjectteaching mechanical engineering.
dc.subjectEducación ingenieril
dc.subjectenfoque no-lineal
dc.subjectdocencia en ingeniería mecánica.
dc.subject.ddc62 Ingeniería y operaciones afines / Engineering
dc.titleThe influence of a non-linear lecturing approach on student attention: Implementation and assessment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationMerideno Labayen, Inaki and Antón, Raúl and G. Prada, Jorge (2015) The influence of a non-linear lecturing approach on student attention: Implementation and assessment. Ingeniería e Investigación, 35 (3). pp. 115-120. ISSN 2248-8723
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/68673/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record