dc.creator | Santamaría, Violeta |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T16:53:20Z |
dc.date.available | 2019-07-03T16:53:20Z |
dc.date.created | 2012 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820 |
dc.description | In 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language. |
dc.format | application/pdf |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia - Sede Caribe |
dc.relation | http://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del Caribe |
dc.relation.ispartof | Revista Cuadernos del Caribe |
dc.relation.ispartofseries | Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers |
dc.subject | Ciencias Sociales |
dc.subject | Linguística |
dc.subject | Ciencias Sociales |
dc.subject | linguística |
dc.subject | bilinguismo |
dc.subject | aprendizaje |
dc.subject | inglés |
dc.subject | San Andrés Isla |
dc.title | The practice of hope |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.spa | Artículo - Article |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.identifier.bibliographicCitation | Santamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers . |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/38297/ |