Show simple item record

dc.creatorSantamaría, Violeta
dc.date.accessioned2019-07-03T16:53:20Z
dc.date.available2019-07-03T16:53:20Z
dc.date.created2012
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73820
dc.descriptionIn 1998 the UNESCO adopted "The World Declaration on Higher Education for the 21st Century". This document established four pillars of education: "Learning to know", "Learning to do", "Learning to be" and "Learning to live together". This paper shows a reflection of a student and English teacher-to-be on the concepts of being a teacher and an educator. She concludes that in order to be real educators we need to apply these four pillars of education and we need to include a fifth pillar thatshe has named"Learning to change". Since the immersion program is for English teachers, this document contributes to the reflection on their responsibility as educators and not just as instructors of a language.
dc.formatapplication/pdf
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Caribe
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ccaribe/article/view/40877
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista Cuadernos del Caribe
dc.relation.ispartofRevista Cuadernos del Caribe
dc.relation.ispartofseriesCaribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers
dc.subjectCiencias Sociales
dc.subjectLinguística
dc.subjectCiencias Sociales
dc.subjectlinguística
dc.subjectbilinguismo
dc.subjectaprendizaje
dc.subjectinglés
dc.subjectSan Andrés Isla
dc.titleThe practice of hope
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.spaArtículo - Article
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.bibliographicCitationSantamaría, Violeta (2012) The practice of hope. Caribbean Notebooks; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Revista Cuadernos del Caribe; Vol. 15 (2012): El programa de inmersión en inglés: una propuesta de formación docente en la isla Cahiers .
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/38297/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record