Resource Type
Now showing items 1-5 of 5
-
Aprendizaje de la nomenclatura inorgánica en grado 9 bajo el modelo de aprendizaje significativo empleando herramientas TIC con apoyo en ambientes virtuales
En este trabajo de investigación, se aplicó una estrategia metodológica con un enfoque investigativo mixto, para lograr el aprendizaje significativo de la nomenclatura en química inorgánica en estudiantes de grado noveno. ... -
El concepto de simbiosis desde la relación entre hongos formadores de micorrizas y raíces de las plantas: estrategia teórico práctica para grado quinto
This paper identified the ideas and conceptions of fifth-grade students on microorganisms, plant parts and relationships in ecosystems, to design and implement didactic sequences, supported by the pedagogical model of ... -
Desarrollo de conceptos básicos de probabilidad en un aula compartida por estudiantes sordos y oyentes de grado séptimo
This paper presents the design and implementation of a didactic sequence to develop the concepts of probability in 7th grade students of a classroom shared between deaf and hearing children, and which has the support of a ... -
Enseñanza de la nomenclatura de química inorgánica como lenguaje científico especializado en el área de química
The thesis proposes a didactic strategy, focused on the teaching-learning of the nomenclature in inorganic chemistry, which is a specialized language very typical of this discipline. In which it is necessary to be able to ... -
Estrategia didáctica desde el enfoque ciencia, tecnología y sociedad para la enseñanza de los efectos del mercurio sobre la salud y el ambiente
The present document aims to design a didactic strategy from the Science, Technology and Society (CTS) perspective through the simulated case study model, applied to the properties and effects that mercury has on health ...