Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorRestrepo Uribe , Ramiro
dc.date.accessioned2019-06-24T17:39:29Z
dc.date.available2019-06-24T17:39:29Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issnISSN: 0121-117x
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/8883
dc.description.abstractEl proceso de "Apertura y Modernización" de la economía colombiana forzó a algunos sectores económicos al reto de la competencia internacional. En la década de los noventa el proceso produjo la caída de la participación relativa de la agricultura y la industria manufacturera en PIB y el sacrificio del mercado interno sin el correspondiente éxito en el mercado internacional./ Abstract.The process of "opening up and modernization" of the Colombian economy forced some industries to the challenge of international competition. In the nineties the process produced the fall in the relative share of agriculture and manufacturing in GDP and the sacrifice of the domestic market without a corresponding success in the international market
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Sede Medellín Facultad de Ciencias Humanas y Económicas Escuela de Economía
dc.relation.ispartofEscuela de Economía
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc33 Economía / Economics
dc.titleLa economía colombiana en la década de los noventa: dilema entre el mercado interno y el mercado internacional / The Colombian economy in the nineties: the dilemma between the domestic and international market
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/5589/
dc.relation.referencesRestrepo Uribe , Ramiro (2001) La economía colombiana en la década de los noventa: dilema entre el mercado interno y el mercado internacional / The Colombian economy in the nineties: the dilemma between the domestic and international market. Ensayos de economía, 12 (18). pp. 145-152. ISSN 0121-117x
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalMercado interno
dc.subject.proposalMercado internacional
dc.subject.proposalColombia
dc.subject.proposalEconomía
dc.subject.proposalCompetencia internacional
dc.subject.proposalAgricultura / Domestic market
dc.subject.proposalInternational market
dc.subject.proposalColombia
dc.subject.proposalEconomics
dc.subject.proposalInternational Competition
dc.subject.proposalAgriculture
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit