Reconocimiento 4.0 InternacionalChaparro Mendivelso, JefferVillalobos Hernández, Sonia Andrea2023-10-302023-10-302023-10-27https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/84847ilustraciones, mapas, fotografíasLa presente investigación se desarrolla con el fin de analizar la producción de narrativas digitales relacionadas con la paz por parte de estudiantes de grado noveno de la Institución Educativa La Gaitana y el impacto que estas generan en la comunidad educativa. Esta investigación de tipo cualitativo se fundamenta en la etnografía y la fenomenología; encontrando en las experiencias de vida un eje en torno a la construcción de paz en comunidad, vivencias no solo de los estudiantes, sino de la sociedad en general, relatos que permiten la reflexión desde lo individual y lo colectivo. (Texto tomado de la fuente)This research is developed with the purpose to analyse the production of digital storytelling related to peace with ninth graders of La Gaitana School, and the impact of those narratives in the community. This is a qualitative research, based on ethnomethodology and phenomenology; finding in life experiences the axis around the building of the peace in community, life experiences, not only from the students, also in the society in general, stories that allow the individual and collective reflection. Through the workshops designed according to the student profile, the cultural and social context, students create digital storytelling emphasizing on the reflection about the importance of building peace in our territory. The exercise to create that kind of storytelling implies several elements; first at all, we find the reflection about the subject and his/her contributions in building peace; secondly, the capacity to assertively use technology tools (computers, tablets, cell phones, web pages, apps among others) to achieve a high quality digital storytelling; finally, we find that the communicative skills (reading, writing, speaking and listening) are strengthened through that kind of project.xvi, 127 páginasapplication/pdfspahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/070 - Medios documentales, medios educativos, medios de comunicación; periodismo; publicación¡Actos de paz! Narrativas digitales en el Colegio La Gaitana de Bogotá (2020-2022)Trabajo de grado - MaestríaUniversidad Nacional de ColombiaRepositorio Institucional Universidad Nacional de Colombiahttps://repositorio.unal.edu.co/info:eu-repo/semantics/openAccessEtnologíaEtnologyFenomenologíaPhenomenologyNarrativa digitalPazReflexiónExperiencias de vidaEstudiantes.Facts of peace! Digital storytelling in La Gaitana School in Bogotá (2020-2022)