Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalChaves, OrlandoGuapacha, Maria Eugenia2019-07-032019-07-032016-01-01ISSN: 2256-5760https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66933This article reports a mixed-method research project aimed at improving the practices of public sector English teachers in Cali (Colombia) through a professional development program. At the diagnostic stage surveys, documentary analysis, and a focus group yielded the teachers’ profile and professional needs. The action phase measured the program’s impact via surveys, evaluation formats, a focus group, researchers’ journal, and documentary analysis. Findings revealed that an eclectic approach tailored to the participants’ needs and interests and a practice-reflection-theory cycle improved the teachers’ quality.Este artículo versa sobre una investigación mixta que buscaba mejorar la enseñanza de un grupo de profesores de inglés del sector público en Cali (Colombia) a través de un programa de desarrollo profesional. En el diagnóstico, encuestas, análisis documental y un grupo focal arrojaron el perfil y las necesidades profesionales de los docentes. La implementación evaluó el impacto del programa a través de encuestas, formatos de evaluación, grupo focal, diario de investigación y análisis documental. Los resultados revelaron que un enfoque ecléctico ajustado a las necesidades e intereses de los participantes y un ciclo de práctica-reflexión-teoría fortalecieron la calidad de los profesores.application/pdfspaDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/37 Educación / Education8 Literatura y retórica / LiteratureAn Eclectic Professional Development Proposal for English Language TeachersArtículo de revistahttp://bdigital.unal.edu.co/67961/info:eu-repo/semantics/openAccessEnglish teachers’ profileprofessional developmentteacher qualitycalidad de los profesoresdesarrollo profesionalperfil de docentes de inglés