Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalGualdron, EvelynCastillo, Edna2019-07-032019-07-032018-07-01ISSN: 2256-5760https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/66854This article reports the findings of a qualitative study based on a long-term application of a theater content-based methodology for L2 learning, supported by professionals in theater and in foreign languages, in The E Theater: an English as a foreign language theater interdisciplinary group at Universidad Nacional de Colombia that has been active since 2008. The data were collected through a longitudinal semi-structured survey, interviews of the participants of the event, and a focus group. As a result, participants stated lowering their affective filter and benefits in their production and comprehension of L2 skills, their intercultural competence, and their cognitive processing of the language derived from the methodology carried out.Este artículo reporta los hallazgos de un estudio cualitativo a largo plazo, basado en la aplicación de una metodología de contenido desde el teatro, y apoyada por profesionales en teatro y en lenguas extranjeras, en The E Theater, un grupo interdisciplinario de teatro en inglés que opera en la Universidad Nacional de Colombia desde 2008. Los datos se recolectaron mediante una encuesta semiestructurada longitudinal, entrevistas a los participantes y un grupo focal. Como resultado, los participantes señalaron una reducción del filtro afectivo, además de beneficios en sus habilidades de comprensión y producción en L2, su competencia intercultural y su procesamiento cognitivo de la lengua.application/pdfspaDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/37 Educación / Education8 Literatura y retórica / LiteratureTheater for Language Teaching and Learning: The E Theater, a Holistic MethodologyArtículo de revistahttp://bdigital.unal.edu.co/67882/info:eu-repo/semantics/openAccesshipótesis de adquisición de una segunda lengua de Krasheninstrucción basada en contenidoteatro para la enseñanza y el aprendizaje de una segunda lenguaContent-based instructionKrashen’s language hypothesestheater for L2 teaching and learning