Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalMoya Pardo, Constanza (Thesis advisor)Pulido Aguirre, Yeny Alexandra2019-07-032019-07-032010https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/70457Este trabajo describe las interferencias léxicas experimentadas por estudiantes de grado 9º del Colegio Bilingüe Pío XII, en tres tipos de texto escritos (narrativo, expositivo y argumentativo) en sus dos lenguas (español e inglés). Este estudio trata, en su orden, la lengua afectada, el tipo de texto, la categoría gramatical y el tipo de interferencia hallados en los textos. / Abstract. This study describes the lexical interferences occurred in three types of text (narrative, expositive and argumentative ones) and the two languages (spanish and english) of 9th grade bilingual students spanish-english form the Pío XII Bilingual School. This work deals with the affected language, the text type, the grammatical category, and the interference type found into the texts.application/pdfspaDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombiahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/42 Inglés e inglés antíguo / Specific languages46 Lenguas española y portuguesa / Specific languages41 Ligüística / LinguisticsLa interferencia léxica español (L1)-inglés (L2) e inglés (L2)-español (L1) en el texto escrito de estudiantes de grado 9º del Colegio Bilingüe Pío XIITrabajo de grado - Maestríahttp://bdigital.unal.edu.co/2732/info:eu-repo/semantics/openAccessBilingüismoInterferenciaLéxicoEducación bilingüeTexto escritoBilingualismInterferenceVocabularyBilingual educationWritten textThe lexical interference spanish (L1)-english (L2) and english (L2)-spanish (L1) in the 9th grade students’ written text from the Bilingual School Pío XII