Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalMoncada Álvarez, Ligia InésVelandia Roncancio, Rocio Del Pilar2019-06-252019-06-252013https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/20801El presente trabajo propone el diseño e implementación de un aula virtual basada en el Modelo Humanista trabajado por DNIA (departamento nacional de innovación académica) de la Universidad Nacional de Colombia, y bajo el marco de la transposición didáctica de conceptos propios de la química y su relación con la enseñanza en ciencias de la salud, la cual será empleada como apoyo en las tutorías dadas por Bienestar Universitario de la Facultad de Medicina a los estudiantes que cursan la asignatura de Química durante el primer semestre de la carrera de Medicina, Odontología. Enfermería y Nutrición. La metodología empleada fue de tipo descriptiva en la organización y diseño de los niveles, además se emplearon técnicas del pensamiento sistémico. (Texto tomado de la fuente)This paper proposes the design and implementation of a virtual classroom based on the Model Humanist worked for DNIA ( National Academic Innovation Department) of the National University of Colombia, under the framework of the didactic transposition of concepts of chemistry and its relation to the education in health sciences, which will be used as support in the tutorials given by welfare University School of Medicine students to study the subject of Chemistry during the first half of the Medicine, Dentistry. Nursing and Nutrition. The methodology used was descriptive in the organization and level design, and techniques were used systems thinking.roposes the design and implementation of a virtual classroom based on the Model Humanist worked for national academic innovation department of the National University of Colombia, under the framework of the didactic transposition of concepts of chemistry and its relation to the education in health sciences, which will be used as support in the tutorials given by welfare University School of Medicine students to study the subject of Chemistry during the first half of the Medicine, Dentistry. Nursing and Nutrition. The methodology used was descriptive in the organization and level design, and techniques were used systems thinking.application/pdfspahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/0 Generalidades / Computer science, information and general works37 Educación / Education54 Química y ciencias afines / Chemistry61 Ciencias médicas; Medicina / Medicine and healthLa transposición didáctica de conceptos de química y su relación con la enseñanza de las ciencias de la salud en el diseño del aula virtual “quisas” (química y salud, sinergias)Trabajo de grado - Maestríahttp://bdigital.unal.edu.co/11462/info:eu-repo/semantics/openAccessTransposición didácticaEnseñanza de la químicaCiencias de la saludAula virtualModelo humanistaDidactic transpositionChemical educationHealth sciencesVirtual classroomHumanistic model