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dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorDíaz Llano, Rodrigo
dc.date.accessioned2019-06-26T15:13:33Z
dc.date.available2019-06-26T15:13:33Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/32288
dc.description.abstractTeaching University hospitals need to increase their productivity and efficiency in order to survive. Ambulatory care in teaching hospitals is slower, compared to others because the academic system promotes o requires students to do lengthy medical histories and physicals, although this is not common in medical practice. In addition, the predictive values of many diagnostic tools, including parts of the Clinical history and exam, suggest that most procedures are an inefficient use of resources. To improve efficiency, students should be taught to do medical histories and physicals, with the hypothetical-deductive strategy, as clinicians do in their everyday practice.
dc.description.abstractLos hospitales universitarios necesitan aumentar los rendimientos y la eficiencia para sobrevivir. El trabajo docente en la consulta externa, es más lento que lo observado en otros consultorios no  universitarios, porque el sistema académico induce a los estudiantes ha hacer historias clínicas extensas y exámenes físicos completos. Además, el valor predictivo de muchas herramientas diagnósticas, incluyendo los componentes de la historia clínica y del examen físico, sugieren que muchos procedimientos constituyen un uso ineficiente de recursos. Para mejorar la eficiencia, a los estudiantes se les debe enseñar a hacer la historia clínica y el examen físico con la estrategia hipotético deductiva, como hacen los clínicos en su ejercicio real.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista de Salud Pública
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/revsaludpublica/article/view/18968
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista de Salud Pública
dc.relation.ispartofRevista de Salud Pública
dc.relation.ispartofseriesJournal of Public Health; Vol. 1, núm. 3 (1999); 235-241 Revista de Salud Pública; Vol. 1, núm. 3 (1999); 235-241 0124-0064
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleWhy not teach medicine how we practice?
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/22368/
dc.relation.referencesDíaz Llano, Rodrigo (1999) Why not teach medicine how we practice? Journal of Public Health; Vol. 1, núm. 3 (1999); 235-241 Revista de Salud Pública; Vol. 1, núm. 3 (1999); 235-241 0124-0064 .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposaleducación médica
dc.subject.proposalhistoria clínica
dc.subject.proposalexamen físico
dc.subject.proposalhospital universitario
dc.subject.proposalmedical education
dc.subject.proposalmedical histories
dc.subject.proposalphysicals
dc.subject.proposaluniversity hospitals
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


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