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dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorLafont, Anne
dc.date.accessioned2019-07-02T20:42:54Z
dc.date.available2019-07-02T20:42:54Z
dc.date.issued2016-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2256-5647
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/61543
dc.description.abstractThe confrontation of West Indies’ variegated and mixed-race populations with painting’s material (canvas and pigments) and the human classificatory systems proper to the era of Encyclopédie’s illustrations prove to be, regarding race and racialization process, a notably interesting research field. Yet, until today, the idea of early modern Caribbean painting has not been raised as such; this is therefore what I propose to study in this article. Indeed, Caribbean painting by means of figurative inventiveness and because of its grounding in the geographical, political, and historical specificity of racial and cultural archipelago, created an original pictorial inventory of human diversity.
dc.description.abstractLa confrontación de las poblaciones heterogéneas y de razas mixtas en las Indias Occidentales con el material pictórico (lienzo y pigmentos) y los sistemas de clasificación humana propios de la era de las ilustraciones de la Enciclopedia, demuestra ser un campo de investigación notablemente interesante en términos de raza y el proceso de racialización,. Sin embargo, hasta hoy, la idea de pintura caribeña de la modernidad temprana no se ha presentado como tal, y esto es precisamente lo que propongo estudiar en este artículo. En efecto, la pintura caribeña, a partir de la creatividad figurativa y sus raíces en la especificidad geográfica, política e histórica de este archipiélago racial y cultural, creó un inventario pictórico original de la diversidad humana.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Ciencias Humanas - Departamento de Historia
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/achsc/article/view/59074
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Anuario Colombiano de Historia Social y de la Cultura
dc.relation.ispartofAnuario Colombiano de Historia Social y de la Cultura
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc98 Historia general de América del Sur / History of ancient world; of specific continents, countries, localities; of extraterrestrial worlds
dc.titleFabric, Skin, Color: Picturing Antilles’ Markets as an Inventory of Human Diversity
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/60354/
dc.relation.referencesLafont, Anne (2016) Fabric, Skin, Color: Picturing Antilles’ Markets as an Inventory of Human Diversity. Anuario Colombiano de Historia Social y de la Cultura, 43 (2). pp. 121-154. ISSN 2256-5647
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalCaribbean painting
dc.subject.proposalhuman diversity
dc.subject.proposalcolonial markets
dc.subject.proposalrace
dc.subject.proposalculture
dc.subject.proposalart history.
dc.subject.proposalpintura caribeña
dc.subject.proposaldiversidad humana
dc.subject.proposalmercados coloniales
dc.subject.proposalraza
dc.subject.proposalcultura
dc.subject.proposalhistoria del arte.
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


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