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dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorMirella, Mirella Veras
dc.contributor.authorPottie, Kevin
dc.contributor.authorWelch, Vivian
dc.contributor.authorEslava-Schmalbach, Javier H.
dc.contributor.authorTugwell, Peter
dc.date.accessioned2019-07-03T00:25:53Z
dc.date.available2019-07-03T00:25:53Z
dc.date.issued2017-07-01
dc.identifier.issnISSN: 2539-3596
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/65483
dc.description.abstractObjective Literature has reported that language is the most common barrier in a health care setting and a risk factor associated with negative outcomes. The present study reports the differences between nursing students who speak one language and nursing students who speak two or more languages (self-reported language proficiency) and their skills and learning needs in global health.Method An observational cross-sectional study was performed among nursing students from five Ontario universities. A survey was designed to measure knowledge, skills and learning needs in global health.Results Students who speak more than two languages are more likely to have more interest in learning global health issues, such as health risks and their association with travel and migration (p=0.44), and social determinants of health (p=0.042).Conclusion Language training is needed for nursing students to be able to face language barriers in health care settings and improve global health, locally and internationally.
dc.description.abstractObjetivo De acuerdo con la literatura, el idioma es el obstáculo más común en el contexto de la atención médica y un factor de riesgo asociado con resultados negativos. El objetivo de este estudio es presentar las diferencias percibidas entre los estudiantes de enfermería que hablan un idioma y aquellos que hablan dos o más (competencia lingüística reportada por ellos mismos) y sus habilidades y necesidades de aprendizaje en salud global.Método Estudio observacional de corte transversal entre estudiantes de enfermería de cinco universidades de Ontario. Se diseñó una encuesta para medir el conocimiento, las habilidades y las necesidades de aprendizaje en salud global.Resultados Se observó que los estudiantes que hablan más de dos idiomas tienen mayor probabilidad de interesarse más en aprender sobre problemas de salud global, los riesgos para la salud y su asociación con los viajes y la migración (p=0,44), así como sobre los determinantes sociales de la salud (p=0,042).Conclusión Es necesario que se brinde capacitación en aprendizaje de otros idiomas a los estudiantes de enfermería para que puedan afrontar las barreras impuestas por el lenguaje en los contextos de atención médica y mejorar la salud global, de manera local e internacional.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá - Facultad de Medicina - Instituto de Salud Pública
dc.relationhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/revsaludpublica/article/view/44319
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Revista de Salud Pública
dc.relation.ispartofRevista de Salud Pública
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subject.ddc36 Problemas y servicios sociales, asociaciones / Social problems and social services
dc.subject.ddc61 Ciencias médicas; Medicina / Medicine and health
dc.titleA province-wide survey on self-reported language proficiency and its influence in global health education
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/66506/
dc.relation.referencesMirella, Mirella Veras and Pottie, Kevin and Welch, Vivian and Eslava-Schmalbach, Javier H. and Tugwell, Peter (2017) A province-wide survey on self-reported language proficiency and its influence in global health education. Revista de Salud Pública, 19 (4). pp. 533-541. ISSN 2539-3596
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalGlobal health
dc.subject.proposalhealth education
dc.subject.proposallanguage
dc.subject.proposalcultural competency
dc.subject.proposalnursing
dc.subject.proposalSalud global
dc.subject.proposaleducación para la salud
dc.subject.proposalidioma
dc.subject.proposalcompetencia cultural
dc.subject.proposalenfermería
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


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