Mostrar el registro sencillo del documento

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorOlaya, Alba
dc.contributor.authorGómez, Luis Fernando
dc.date.accessioned2019-07-03T16:23:26Z
dc.date.available2019-07-03T16:23:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73466
dc.description.abstractThis article reports the findings of a qualitative research project that explored pre-service English teachers’ perceptions of and attitudes toward the aspects of culture and intercultural competence addressed in their English classes in the undergraduate programs at three Colombian universities. Findings reveal that pre-service teachers are mainly taught elements of surface culture and lack full understanding of intercultural competence. They also see culture as a separate aspect of their future teaching career. We provide alternatives so that pre-service teachers might overcome limitations of the teaching of culture as preparation for their future teaching career in the foreign language classroom.Este artículo reporta los hallazgos de una investigación cualitativa que indagó sobre las percepciones y las actitudes de los profesores en formación en el área de inglés respecto a los contenidos culturales y la competencia cultural que se abordan en las clases de inglés, en tres universidades colombianas. Los hallazgos revelan que los docentes en formación primordialmente tratan aspectos de la cultura superficial y no tienen total claridad de qué es la competencia comunicativa intercultural. También conciben la cultura como un aspecto desligado de su futura profesión docente. Se sugieren algunas alternativas para que los profesores en formación puedan superar las limitaciones de la enseñanza de la cultura y se preparen para su futura carrera docente en el salón de inglés como lengua extranjera.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/40168
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleExploring efl pre-service teachers’ experience with cultural content and intercultural communicative competence at three colombian universities
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/37941/
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/37941/2/
dc.relation.referencesOlaya, Alba and Gómez, Luis Fernando (2013) Exploring efl pre-service teachers’ experience with cultural content and intercultural communicative competence at three colombian universities. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 49-67 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalTESOL
dc.subject.proposalEFL
dc.subject.proposalApplied Linguistics
dc.subject.proposalESP
dc.subject.proposalCultural content
dc.subject.proposaldeep culture
dc.subject.proposalintercultural communicative competence
dc.subject.proposalpre-service teachers
dc.subject.proposalsurface culture
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Archivos en el documento

Thumbnail

Este documento aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del documento

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalEsta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.Este documento ha sido depositado por parte de el(los) autor(es) bajo la siguiente constancia de depósito