Mostrar el registro sencillo del documento
The impact of explicit feedback on efl high school students engaged in writing tasks
dc.rights.license | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.contributor.author | Correa Pérez, Roxanna |
dc.contributor.author | Martínez Fuentealba, Mariela |
dc.contributor.author | Molina De La Barra, María |
dc.contributor.author | Silva Rojas, Jessica |
dc.contributor.author | Torres Cisternas, Mirta |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T16:23:54Z |
dc.date.available | 2019-07-03T16:23:54Z |
dc.date.issued | 2013 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/73472 |
dc.description.abstract | The aim of this article is to examine the impact of feedback on content and organization in writing tasks developed by learners of English as a foreign language. The type of study is qualitative and the research design is a case study. One study involved three students and a female teacher, and the second consisted of three students and a male teacher. Research instruments involved were a structured interview, a writing task in class and document analysis. The findings show that students feel motivated to re-write a writing task when the teacher provides feedback on content and organization. Moreover, there was evidence of improvement in the students’ writing when they incorporated the teacher’s comments.El objetivo de este estudio es examinar el impacto de la retroalimentación, orientada a contenidos y organización, en escritos desarrollados por aprendices de inglés como lengua extranjera. El tipo de investigación es cualitativa y el diseño un estudio de casos. Un caso se conformó con tres estudiantes y una profesora, el segundo quedó compuesto por tres estudiantes y un profesor. En relación con los instrumentos, se utilizaron una entrevista estructurada, una tarea de escritura y el análisis documental. Los resultados muestran que los estudiantes se sienten motivados a reescribir una tarea de escritura cuando el profesor comenta las ideas y la organización de esta. Además se evidenció una mejora en los escritos de los estudiantes al incluir las sugerencias del profesor. |
dc.format.mimetype | application/pdf |
dc.language.iso | spa |
dc.publisher | Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas |
dc.relation | http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/40174 |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.relation.ispartof | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development |
dc.rights | Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.title | The impact of explicit feedback on efl high school students engaged in writing tasks |
dc.type | Artículo de revista |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/37948/ |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/37948/2/ |
dc.relation.references | Correa Pérez, Roxanna and Martínez Fuentealba, Mariela and Molina De La Barra, María and Silva Rojas, Jessica and Torres Cisternas, Mirta (2013) The impact of explicit feedback on efl high school students engaged in writing tasks. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journal Vol. 15 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 149-163 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 15, núm. 2 (2013): PROFILE Journa . |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject.proposal | TESOL |
dc.subject.proposal | EFL |
dc.subject.proposal | Applied Linguistics |
dc.subject.proposal | ESP |
dc.subject.proposal | Feedback |
dc.subject.proposal | motivation |
dc.subject.proposal | writing |
dc.subject.proposal | writing tasks |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.content | Text |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
Archivos en el documento
Este documento aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.Este documento ha sido depositado por parte de el(los) autor(es) bajo la siguiente constancia de depósito