Play as a way of being for the work of art: reflections upon artistic representation in gadamer’s hermenutic aesthetics
Author
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2013Metadata
Show full item recordSummary
Within critical hermeneutics, this article presents Gadamercritique to the subjectivization of aesthetics andthe notion of ‘play’ as a counterconcpet to the categoryof subject. The ludic onlthology of the work of art isalso presented conceived as ‘self-representation’ or‘re-presentation’ of someone. This provides a link tothe notion of mimesis and a reflection on the value ofthruth and knowledge in the wowrk of art.Summary
En el marco de la estética hermenéutica, el artículopresenta la crítica de Gadamer a la subjetivización dela estética y su noción de juego como contraconceptoa la categoría de sujeto. Se expone además la ontolologíalúdica de la obra de arte, concebida como “autorepresentación”y “re-presentación para alguien”, lo queposibilita además el enlace con la noción de mímesis y lareflexión acerca del valor de verdad y de conocimientode la obra de arte.Keywords
arte ; juego ; re-presentación ; mímesis ; Gadamer ; art ; play ; re-presentation ; mimesis ; Gadamer ;
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit