Mostrar el registro sencillo del documento

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorRodríguez, David
dc.date.accessioned2019-06-29T09:35:09Z
dc.date.available2019-06-29T09:35:09Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/49983
dc.description.abstractThis paper reviews the recent opening of the gallery “London,Sugar and Slavery” at the Museum in Docklands, in London, England.By looking at the exhibition from inside as well as from a wider context,this text links the main aims of the gallery and the Museum withcurrent discussions of museology and material culture. Thereby thiswork assesses and underlines the importance of the historical objectas a trace and representation of the social; the museum as a meetingplace of contemporary debates and the material culture studies asa common place to bring together, objects, people and social andcultural phenomena. These three points have been found clearlywithin the gallery and therefore it becomes a watch-worthy exampleof one of the several roles of material culture in society.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista Ensayos: Historia y teoría del arte
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/ensayo/article/view/45859
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN Ensayos: Historia y teoría del arte
dc.relation.ispartofEnsayos: Historia y teoría del arte
dc.relation.ispartofseriesEnsayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 15 (2008); 147-155 Revista Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 15 (2008); 147-155
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleBeyond colour reflections on ‘london, sugar and amp; slavery’ at the museum in docklands, london
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/43511/
dc.relation.referencesRodríguez, David (2008) Beyond colour reflections on ‘london, sugar and amp; slavery’ at the museum in docklands, london. Ensayos: Historia y Teoría del Arte; núm. 15 (2008); 147-155 Revista Ensayos: Historia y teoría del arte; núm. 15 (2008); 147-155 .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Archivos en el documento

Thumbnail

Este documento aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del documento

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalEsta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.Este documento ha sido depositado por parte de el(los) autor(es) bajo la siguiente constancia de depósito