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A model for general video game learning with HTM
dc.rights.license | Atribución-NoComercial 4.0 Internacional |
dc.contributor | Gomez Perdomo, Jonatan |
dc.contributor.author | Quiñonez Perez, Leonardo Arturo |
dc.date.accessioned | 2019-07-02T12:45:53Z |
dc.date.available | 2019-07-02T12:45:53Z |
dc.date.issued | 2016-09-08 |
dc.identifier.uri | https://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/57360 |
dc.description.abstract | Abstract. A model-based agent, for general game playing in the context of Artificial General Intelligence is proposed. That agent is structured as an utility agent, that models the games through two functions, Transition and Reward. With these functions, a planning phase is proposed using a tree of actions. The agent is tested with two Atari games, Breakout and Pong. |
dc.description.abstract | Se propone un agente basado en modelos para el aprendizaje general de video juegos. El agente se estructura con dos funciones, de transición y de recompenza, que se usan en una fase de planeación. El modelo propuesto se prueba con dos juegos de Atari, Breakout y Pong. |
dc.format.mimetype | application/pdf |
dc.language.iso | spa |
dc.relation.ispartof | Universidad Nacional de Colombia Sede Bogotá Facultad de Ingeniería Departamento de Ingeniería de Sistemas e Industrial Ingeniería de Sistemas |
dc.relation.ispartof | Ingeniería de Sistemas |
dc.rights | Derechos reservados - Universidad Nacional de Colombia |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.subject.ddc | 0 Generalidades / Computer science, information and general works |
dc.subject.ddc | 37 Educación / Education |
dc.subject.ddc | 79 Artes recreativas y de la actuación / Sports, games and entertainment |
dc.title | A model for general video game learning with HTM |
dc.type | Trabajo de grado - Maestría |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
dc.identifier.eprints | http://bdigital.unal.edu.co/53601/ |
dc.description.degreelevel | Maestría |
dc.relation.references | Quiñonez Perez, Leonardo Arturo (2016) A model for general video game learning with HTM. Maestría thesis, Universidad Nacional de Colombia - Sede Bogotá. |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject.proposal | Artificial General Intelligence |
dc.subject.proposal | AGI |
dc.subject.proposal | Video Game Playing |
dc.subject.proposal | Atari |
dc.subject.proposal | Pong |
dc.subject.proposal | Breakout |
dc.subject.proposal | Hierarchical Temporal Memory |
dc.subject.proposal | HTM |
dc.subject.proposal | Cortical Learning Algorithm |
dc.subject.proposal | CLA |
dc.subject.proposal | Model-based |
dc.subject.proposal | Avatar |
dc.subject.proposal | Environment |
dc.subject.proposal | Dynamic Objects |
dc.subject.proposal | Inteligencia artificial general |
dc.subject.proposal | Agente basado en modelos |
dc.subject.proposal | Avatar |
dc.subject.proposal | Ambiente |
dc.subject.proposal | Objetos dinamicos |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
dc.type.content | Text |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/TM |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
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