Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial 4.0 Internacional
dc.contributor.authorCortés, Myriam Luna
dc.contributor.authorSánchez Lujan, Diana K.
dc.date.accessioned2019-06-25T23:13:25Z
dc.date.available2019-06-25T23:13:25Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://repositorio.unal.edu.co/handle/unal/25269
dc.description.abstractThis paper describes the characteristics of the autonomous learner, especially in the foreign language classroom and identifies the most common profiles observed in a particular group of students training to be teachers at the University of Pamplona. Structured observations, questionnaires and interviews were used as data collection techniques. The study reported on this paper takes its source from the research, “La autonomía en el proceso de aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”* , undertaken by the Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), which consisted of six teachers from various universities in Colombia. It reports on the study carried out at one of the participating universities. Key words: Autonomy, autonomous learning, profile, behavior, autonomous learner El presente artículo considera el perfil que caracteriza al aprendiz autónomo a la luz del concepto de autonomía en el aula de lenguas extranjeras y describe los perfiles identificados en un grupo de futuros profesores observados en la Universidad de Pamplona. Para la recolección de datos se emplearon observaciones, cuestionarios y entrevistas. El estudio que aquí se reporta nace de la investigación “La Autonomía en el Proceso de Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”, realizado por el Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), integrado por seis docentes de diversas universidades de Colombia. Este texto reporta el estudio realizado en una de las universidades participantes. Palabras claves: Autonomía, Aprendizaje Autónomo, Perfil, Comportamiento, AprendizAutónomo
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas
dc.relationhttp://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11189
dc.relation.ispartofUniversidad Nacional de Colombia Revistas electrónicas UN PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.relation.ispartofPROFILE Issues in Teachers' Professional Development
dc.rightsDerechos reservados - Universidad Nacional de Colombia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleProfiles of autonomy in the field of foreign languages
dc.typeArtículo de revista
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.eprintshttp://bdigital.unal.edu.co/16306/
dc.relation.referencesCortés, Myriam Luna and Sánchez Lujan, Diana K. (2005) Profiles of autonomy in the field of foreign languages. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Teachers' Professional Development; 133-140 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 6, núm. 1 (2005): PROFILE 6, No 1. Issues in Tea .
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalTESOL
dc.subject.proposalTEFL
dc.subject.proposalAutonomy
dc.subject.proposalautonomous learning
dc.subject.proposalprofile
dc.subject.proposalbehavior
dc.subject.proposalautonomous learner
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ART
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial 4.0 InternacionalThis work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit