Educación por el arte, de H. Read
Type
Artículo de revista
Document language
EspañolPublication Date
2000Metadata
Show full item recordSummary
Con este trabajo, que hago con sentido e intención un tanto utópicos, pero ojalá resultare convincente, quiero propiciar la reflexión sobre un siempre actual modelo de educación fundamentado en el arte, como posibilidad de superar a los que nos rigen con resultados desastrosos a la vista y de conquistar la formación integral de una nueva persona, más cosmopolita, con ejercicio de vida a plenitud. No resultará, entonces, extraño volver una y otra vez a fuentes insustituibles como Platón, Aristóteles, Kant... Las consideraciones que siguen las hago en emulación comparativa de experiencias mundiales, por desgracia no generalizadas, ni en países como Inglaterra, Francia, Estados Unidos, Alemania, o aún España, pero sí con logros palpables en esas sociedades.Summary
Abstract : With this work, that I do with meaning and purpose somewhat utopian, but hopefully compelling, I encourage reflection on a always current model of education grounded in the art, as the possibility of overcome to whom govern us with disastrous results to the view, and conquer the integral training of a new person, more cosmopolitan, living the life to the fullest. Not result, then, strange returning again and again to irreplaceable sources as Plato, Aristotle, Kant ... The considerations that follow do comparative emulation global experiences, unfortunately not widespread, nor in countries like England, France, USA, Germany, or even Spain, but with tangible achievements in these societiesKeywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit