La metodología del aprendizaje entre pares aplicada en la enseñanza de la física en educación básica
Cargando...
Archivos
Autores
Revelo Solarte, Libio Heriberto
Director
Tipo de contenido
Document language:
Español
Fecha
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Documentos PDF
Resumen
El presente trabajo muestra los resultados de aplicar la metodología del aprendizaje entre pares en la educación secundaria. El propósito de este trabajo es brindar una metodología nueva que contribuya a la mejora de la comprensión de los conocimientos básicos de la Física en educación básica, así como brindar elementos que potencien la relación entre docentes, estudiantes y saber científico. En este trabajo se encuentra que la metodología del aprendizaje entre pares contribuye significativamente tanto al aprendizaje del conocimiento científico como al cambio favorable de actitud de los estudiantes frente a la clase, pero solamente si se dan las condiciones de tiempo, lugar y disponibilidad del docente guía.
//Abstract: The present work shows the results of applying the methodology of peer learning in secondary education. The purpose of this paper is to provide a new methodology that contributes to improving the understanding of the basic knowledge of physics in basic education as well as provide elements that enhance the relationship between teachers, students and scientific knowledge. This paper finds that the methodology of peer learning contributes significantly to both the learning of scientific knowledge as to the favorable change in attitude of the students to the class, but only if the conditions of time, place and availability of teachers are given guidance.
//Abstract: The present work shows the results of applying the methodology of peer learning in secondary education. The purpose of this paper is to provide a new methodology that contributes to improving the understanding of the basic knowledge of physics in basic education as well as provide elements that enhance the relationship between teachers, students and scientific knowledge. This paper finds that the methodology of peer learning contributes significantly to both the learning of scientific knowledge as to the favorable change in attitude of the students to the class, but only if the conditions of time, place and availability of teachers are given guidance.