Augmented reality for educative and collaborative environments
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2014Metadata
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Abstract. This tesis shows the developing and construction process of EducAR (Educative Augmented Reality) an e-learning system for synchronous and asynchronous environments that uses augmented reality as central learning technology. EducAR is composed of a pedagogical model called Augmented Learning, a set of learning strategies and a virtual education application. This application uses a communication and an interaction model. The communication model implements an UDP connection for creating a collaborative learning environment, where all the participants share the 3D augmented reality studied models and can make questions to the teacher about them, the actions made by any user are replicated to all of them, also the answer to the question is replicated to all the participants. The interaction model connects the user activities with the models allowing the rotation in the X and Y axis, zoom, and selection of a specific part of the 3D augmented model, in order to do this two interaction forms are used, mouse and keyboard and the Wiimote.Summary
Esta tesis muestra el proceso de desarrollo y construcción de Educar (Educative Augmented Reality) un sistema de educación virtual para ambientes sincronos y asíncronos que utiliza realidad aumentada como tecnología central de enseñanza. Educar se compone de un modelo pedagógico llamado Augmented Learning, un conjunto de estrategias de aprendizage y una aplicación de enseñanza virtual. Esta aplicación integra un modelo de comunicación y un modelo de interacción. El modelo de comunicación implementa una conexión UDP para crear un ambiente colaborativo de aprendizage, en el que todos los participantes comparten los modelos 3D de realidad aumentada estudiados y pueden realizar preguntas al docente sobre estos, las acciones realizadas por un usuario son replicadas a todos los demás así como la respuesta a la pregunta. El modelo de interacción relaciona las actividades de los usuarios con los modelos 3D de realidad aumentada permitiendo realizar rotaciones en el eje X y Y, zoom y selección de una parte del modelo en particular, para esto se usan 2 formas de interacción, mouse y teclado y el Wiimote .Keywords
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