An Eclectic Professional Development Proposal for English Language Teachers

Miniatura

Autores

Chaves, Orlando
Guapacha, Maria Eugenia

Director

Tipo de contenido

Artículo de revista

Idioma del documento

Español

Fecha de publicación

2016-01-01

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Documentos PDF

Resumen

This article reports a mixed-method research project aimed at improving the practices of public sector English teachers in Cali (Colombia) through a professional development program. At the diagnostic stage surveys, documentary analysis, and a focus group yielded the teachers’ profile and professional needs. The action phase measured the program’s impact via surveys, evaluation formats, a focus group, researchers’ journal, and documentary analysis. Findings revealed that an eclectic approach tailored to the participants’ needs and interests and a practice-reflection-theory cycle improved the teachers’ quality.
Este artículo versa sobre una investigación mixta que buscaba mejorar la enseñanza de un grupo de profesores de inglés del sector público en Cali (Colombia) a través de un programa de desarrollo profesional. En el diagnóstico, encuestas, análisis documental y un grupo focal arrojaron el perfil y las necesidades profesionales de los docentes. La implementación evaluó el impacto del programa a través de encuestas, formatos de evaluación, grupo focal, diario de investigación y análisis documental. Los resultados revelaron que un enfoque ecléctico ajustado a las necesidades e intereses de los participantes y un ciclo de práctica-reflexión-teoría fortalecieron la calidad de los profesores.

Abstract

Descripción Física/Lógica/Digital

Palabras clave

Citación