Evaluación de la competencia argumentativa en matemáticas
Cargando...
Archivos
Autores
Herrera Sepúlveda, Diego Fernando
Tipo de contenido
Document language:
Español
Fecha
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Documentos PDF
Resumen
Este trabajo de grado constituye una propuesta teórico descriptiva, que busca dar a conocer una propuesta para evaluar la competencia argumentativa en geometría analítica, en ella se busca hacer claridad sobre los tipos de ejercicios pertinentes para evaluar dicha competencia, así como el diseño de pruebas escritas y la definición de los criterios valorativos a tener en cuenta en estas. También se describen las acciones que un estudiante realiza en el momento de argumentar y que se debe tener en cuenta para la evaluación de dicha competencia por medio de una prueba escrita; así como la importancia que tiene la argumentación en la enseñanza de la matemática
Abstract: This work degree is descriptive theoretical approaches that intend to show a proposal to assess the argumentative competence in analytic geometry. It seeks to make clarity about the types of relevant exercises to evaluate that competence, and the design of written tests, and defining the assessment criteria to be considered in these tests. It also describes the actions that a student performs in the moment to argue and what must be taken into account in the evaluation of the competition through a written test, and the importance that has the argumentation in teaching mathematics.
Abstract: This work degree is descriptive theoretical approaches that intend to show a proposal to assess the argumentative competence in analytic geometry. It seeks to make clarity about the types of relevant exercises to evaluate that competence, and the design of written tests, and defining the assessment criteria to be considered in these tests. It also describes the actions that a student performs in the moment to argue and what must be taken into account in the evaluation of the competition through a written test, and the importance that has the argumentation in teaching mathematics.

