Hacia la formación de lectores críticos: un estudio de caso, de clases de historia y literatura / Towards the formation of critical readers: a study of case history and literature clases
Author
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2012Metadata
Show full item recordSummary
HACIA LA FORMACIÓN DE LECTORES CRÍTICOS es una reflexión sobre el fenómeno de la interpretación de la historia y la literatura desde la minificción a la luz de los proyectos de aula como camino para abordar procesos de lectura y formar lectores críticos; además es una invitación para que el estudiante sea reconocido como un intérprete que vive la lectura desde su relación con la historia y la obra de arte. Desde estas perspectivas se aboga por un trabajo interdisciplinar en el que la intertextualidad sea el camino de interpretación que permita encontrar un nuevo sentido en las narraciones históricas y literarias. / Abstract: TOWARDS THE FORMATION OF CRITICAL READERS, is a reflection on the history and literature interpretation phenomenon since minifiction through the project based pedagogy as a way to address reading process and the consolidation of critical readers; also, it is an invitation to recognize the student as an interpreter who lives reading from the relationship with history an art work. According to these perspectives this written claims for an interdisciplinary work where intertextuality is the path to interpretation which leads a new sense in literary and history narrations.Keywords
Lectura ; Lector ; Formación ; Competencia ; Proceso ; Historia ; Narración ; Criticidad / Reading ; Reader ; Formation ; Competition ; Process ; History ; Narrative ; Criticidad ;
Collections
- Maestría en Educación [368]
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit