El enfoque por proyectos en la enseñanza de la estadística inferencial en la Institución Universitaria Salazar y Herrera
Type
Documento de trabajo
Document language
EspañolPublication Date
2014Metadata
Show full item recordSummary
Resumen: El siguiente trabajo corresponde al diseño, análisis y evaluación de la aplicación del enfoque por proyectos como propuesta de intervención en el aula para la enseñanza de la inferencia estadística en un curso de estadística inferencial de la Institución Universitaria Salazar y Herrera, durante el segundo semestre del año 2013, para dicha evaluación se propone un método mixto de investigación, que en su componente cuantitativo se orienta como un diseño con pos prueba únicamente y grupo control, a través de un examen aplicado a los grupos implicados en el proceso: grupo experimental y grupo control el cual no recibirá la aplicación de la propuesta y en su componente cualitativo se analiza una entrevista semiestructurada grupal conocida como Focus Group y de esta manera se pretende lograr una visión más amplia del impacto al aplicar el enfoque por proyectosSummary
Abstract: The present work is about the design, analysis and evaluation of application of the project approach like a proposal of intervention in classroom for teaching the Inference statistics in a course of inferential statistic at the University institution Salazar y Herrera, this project was developed during the second semester of the year 2013,for evaluating this one we propose a mix method of investigation; in this method we have like a quantitative component the design with post-proof and control group, we developed this stage through the application of a test to the groups implicated in the process: experimental group and control group this last one will not receive the application of the proposal. For the qualitative component we have the analysis of a group semi-structure interview known like Focus group and in this way we try to achieve a more open vision about the impact after the application of the project approachKeywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit