Propuesta de enseñanza sobre algunos conceptos básicos de la geometría espacial pasando de lo concreto a lo abstracto
Author
Type
Documento de trabajo
Document language
EspañolPublication Date
2014Metadata
Show full item recordSummary
geometría espacial en el grado sexto, basada en la identificación de los elementos de un poliedro correspondientes a su cantidad de vértices, aristas y caras. Dicha identificación se hace a partir de la construcción de poliedros con material concreto y desde la representación en el plano de las mismas figuras geométricas. La propuesta es aplicada al grado sexto en la institución educativa Javiera Londoño con el fin de analizar los resultados, los cuales se basan en la aplicación de una prueba diagnóstico y final que son comparadas estadísticamente, evidenciando la pertinencia de las actividades implementadas.Summary
Abstract: The following work is related to a teaching proposal about the spatial geometry in sixth grade, based on the identification of the elements of a polyhedron corresponding to the number of vertexes, edges and sides. This identification is based on the construction of polyhedrons with concrete material and from the representation in terms of the same figures. The proposal is applied in sixth grade at La Javiera Londoño school in order to analyze the results, which are based on a diagnostic and final test which is compared statistically, demonstrating the relevance of the implemented activities.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit