Diseño e implementación de una unidad didáctica interactiva apoyada en tic, para la enseñanza-aprendizaje significativo del tema genética, de ciencias naturales en estudiantes del grado octavo, Institución Educativa José María Vélaz, Medellín
Archivos
Autores
Jimenez Cortes, Monica Isabel
Director
Tipo de contenido
Documento de trabajo
Idioma del documento
EspañolFecha de publicación
2015-02-12
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Documentos PDF
Resumen
Resumen: El documento presentado a continuación, titulado: diseño e implementación de una unidad didáctica interactiva apoyada en tic, para la enseñanza-aprendizaje significativo del tema genética, de ciencias naturales en estudiantes del grado octavo, institución educativa José María Vélaz, Medellín, constituye el trabajo final de la maestría en enseñanza de las ciencias exactas y naturales. En este trabajo se muestra la importancia que tienen las TIC en la educación, específicamente en el área de ciencias naturales ya que se plantea una herramienta interactiva de enseñanza del tema Genética en el área de Ciencias Naturales y Educación Ambiental, a través de la utilización de una aplicación interactiva. Los temas que se abordarán en el marco teórico serán el aprendizaje significativo, la construcción de una unidad didáctica, se hablará sobre la importancia de las TIC (Tecnología de la información y la comunicación) y de la manera como son aplicadas en la educación, se detallará el plan de estudios de genética dictado en el grado octavo en el área de ciencias naturales, de la básica, según los estándares educativos expedidos por el Ministerio de Educación Nacional. La metodología que se utilizará para el desarrollo de este proyecto está dividida en cuatro etapas que serán desarrolladas a través de actividades para realizar en 10 semanas de acuerdo al cronograma planteado.
Abstract: The document presented below, entitled: design and implementation of an interactive teaching unit supported in ICT, for the meaningful learning of the genetic issue of natural science in the eighth grade, school José María Vélaz, Medellin, is the final work of master's degree in teaching of the natural sciences. This work demonstrates the importance that have ICT in education, specifically in the area of natural sciences since there is an interactive teaching tool of the genetics issue in the area of natural science and environmental education, through the use of an interactive application. The topics that will be addressed in the theoretical framework will be meaningful learning, the construction of a teaching unit, it will talk about the importance of ICT (information and communication technology) and fashion as they are applied in education, include the genetics curriculum taught in eighth grade in the area of natural sciences, the basic educational standards issued by the Ministry of national education. The methodology to be used for the development of this project is divided into four stages which will be developed through activities at 16 weeks according to the proposed timetable.
Abstract: The document presented below, entitled: design and implementation of an interactive teaching unit supported in ICT, for the meaningful learning of the genetic issue of natural science in the eighth grade, school José María Vélaz, Medellin, is the final work of master's degree in teaching of the natural sciences. This work demonstrates the importance that have ICT in education, specifically in the area of natural sciences since there is an interactive teaching tool of the genetics issue in the area of natural science and environmental education, through the use of an interactive application. The topics that will be addressed in the theoretical framework will be meaningful learning, the construction of a teaching unit, it will talk about the importance of ICT (information and communication technology) and fashion as they are applied in education, include the genetics curriculum taught in eighth grade in the area of natural sciences, the basic educational standards issued by the Ministry of national education. The methodology to be used for the development of this project is divided into four stages which will be developed through activities at 16 weeks according to the proposed timetable.