Impacto socio-cultural del proyecto séptimo arte y algo más en la comunidad de san José del Guaviare
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2012Metadata
Show full item recordSummary
En el marco de la maestría en Educación y dentro de la línea de investigación en lenguajes y literaturas de la Universidad Nacional este trabajo de investigación se propuso determinar el impacto social y cultural de la experiencia pedagógica SÉPTIMO ARTE Y ALGO MÁS en la comunidad de San José del Guaviare. Mediante una investigación cualitativa se recurrió a la entrevista y a los cuestionarios para establecer cómo la comunidad considera que se benefició social y culturalmente a partir de la implementación de esta experiencia educativa. De la interpretación de los resultados se pudo concluir que el proyecto si tuvo un impacto social y cultual, evidenciado en el desarrollo de valores sociales, como la responsabilidad, el respeto y la tolerancia, en la mayor capacidad crítica y participativa en el trabajo en equipo y en la sensibilización frente a la realidad social en un espacio agradable de aprendizaje e integración familiar. Se recomienda que en los espacios educativos el cine sea enfocado desde tres miradas distintas: los procesos didácticos y académicos, el desarrollo de valores socio-culturales y el cine como lenguaje. Palabras clave.Summary
Abstract. In the framework of the MBA (Master Bachellor of Arts) and within the line research in languages and literatures at National University. This research work was proposed to determine the social and cultural impact of the pedagogical experience SEVENTH ART AND SOMETHING ELSE inside the community of San José del Guaviare. By means of a research of a qualified type, the interview and questionnaires were applied to establish how the community considers they were social and culturally benefited starting from this educational experience. From the results interpretation it was concluded that the project did had a social and cultural impact, evidenced in the development of social values such as responsibility, respect and tolerance, in a greater critical capacity and participatory in the teamwork and in the sensitiveness of social reality in a pleasant site of learning and family integration. It is recommended that in the educational fields, cinema must be is focus on three different perspectives: on the academic and learning processes, on the development of socio-cultural values and also on cinema as a language.Keywords
Collections
- Maestría en Educación [368]
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit