Scientific training and standards: eight sociotechnical lessons that psychiatry residents must learn about psychiatric standardized classifications
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2015-06-02Metadata
Show full item recordSummary
Abstract This thesis is an empirical approximation from the Science and Technology Studies to the lessons that psychiatry residents experience during their training regarding standardized classifications (DSM and ICD). Initially the Science and Technology Studies’ literature concerning scientific training and standards is discussed; posteriorly this discussion is used to understand the ethnography of a psychiatry training program in which particular ways of understanding psychiatric standards are learned; finally, future directions of research are outlined to continue the work on the relationships between Science and Technology Studies, scientific training and psychiatric standardsSummary
Esta tesis es una aproximación empírica desde de los Estudios Sociales de la Ciencia a las lecciones que los residentes de psiquiatría experimentan durante su formación en lo concerniente a las clasificaciones estandarizadas (DSM y CIE). Primero se realiza una discusión de la literatura que desde los Estudios Sociales de la Ciencia ha abordado la formación científica y los estándares; posteriormente esta discusión es utilizada para comprender el caso concreto de una etnografía llevada a cabo en un programa de formación en psiquiatría en el cual son aprendidas formas particulares de entender los estándares psiquiátricos; finalmente se dejan esbozados futuros caminos de investigación para seguir trabajando en la relaciones entre los Estudios Sociales de la Ciencia, los estándares psiquiátricos y la formación científicaKeywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit