Gustavo Petro. Entre medios y política, el poder de la representación de los discursos mediáticos
Author
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2015-05-25Metadata
Show full item recordSummary
La investigación expone el análisis discursivo de la prensa a partir de la lectura de los índices, con un enfoque socio histórico. De esta manera, se busca establecer la representación mediática de la ejecución de la política de Basura Cero por parte del alcalde de Bogotá Gustavo Petro. El análisis se centra en las columnas de opinión y los editoriales del periódico El Tiempo y El Espectador del mes de diciembre de 2012, ya que el tema de la ejecución de esta política ocupó la agenda comunicativa del país.Summary
Abstract. this research exposes the discursive analysis of the press from reading indexes, through a socio-historic approach. It aims to establish the media representation of the implementation of Gustavo Petro’s (Bogota’s Mayor) policy Basura Cero (Zero Waste). The analysis focuses on the newspapers columns and editorials from El Tiempo and El Espectador in December 2012, regarding the fact that this issue covered most of the national communicative official agenda. Keywords: discourse analysis, press, media representation, Basura Cero policy, Gustavo Petro.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit