La construcción de la imagen de Juan Manuel Santos y Gustavo Petro en los formatos de infoentretenimiento televisivo
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2016-05-05Metadata
Show full item recordSummary
Este trabajo se enmarca en un tipo de investigación interdisciplinaria que vincula los estudios políticos y los estudios críticos de la comunicación. Plantea el problema de la deformación de la información política emitida en las secciones de infoentretenimiento de cuatro noticieros nacionales y está orientado a identificar los mecanismos que distorsionan dicha información, poner en evidencia el trasfondo político de ese tratamiento informativo y establecer el papel que juegan en la reproducción de los discursos hegemónicos.Summary
Abstract. This work is part of a type of interdisciplinary research linking political studies and critical communication studies. It raises the problem of deformation of political information issued in sections info-entertainment four national news and is aimed at identifying the mechanisms that distort this information, bring out the political background of this informative treatment and establish the role in the reproduction of hegemonic discourses.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit