Preparación de la Interpretación de la Suite Sinfónica Scheherezade del Compositor Rimsky Korsakov
Cargando...
Autores
Pabón Casallas, Marcos Leonardo
Director
Tipo de contenido
Document language:
Español
Fecha
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Documentos PDF
Resumen
Este trabajo brinda información al lector sobre los aspectos técnicos de la dirección de la suite sinfónica Scheherezade. El texto inicia con una contextualización frente a la vida y obra del compositor ruso Nicolai Rimsky Korsakov, luego se analiza el contexto en el que la obra fue escrita, así como su relación con el texto “Las mil y una noches”. A continuación se hace una revisión de cada uno de los cuatro movimientos de la suite, con indicaciones frente a la dirección, aspectos a tener en cuenta de los elementos formal y armónico que facilitan su interpretación y recomendaciones para su abordaje.
Abstract. This work provides information to the reader about the technical aspects of the conducing of the Scheherazade symphonic suite. The text begins with a contextualization referred to the life and music work of the Russian composer Nicolai Rimsky Korsakov; after that, it analyses the context in which the piece was written, as well as its relation with the text “The thousand and one nights”. Then, it has a recapitulation of each of the four movements of the suite, with indications about the conducing, important aspects in the formal and harmonic elements that facilitate its interpretation and recommendations for its approach.
Abstract. This work provides information to the reader about the technical aspects of the conducing of the Scheherazade symphonic suite. The text begins with a contextualization referred to the life and music work of the Russian composer Nicolai Rimsky Korsakov; after that, it analyses the context in which the piece was written, as well as its relation with the text “The thousand and one nights”. Then, it has a recapitulation of each of the four movements of the suite, with indications about the conducing, important aspects in the formal and harmonic elements that facilitate its interpretation and recommendations for its approach.
Abstract
Palabras clave propuestas
Scheherazade; Rimsky Korsakov; Las mil y una noche, dirección Dirección sinfónica; Las mil y una noche; Orquesta sinfónica; Suite sinfónica; Música programática; Grupo de los cinco; The thousand and one nights; Symphonic conducing; Symphonic orchestra; Symphonic suite; Programmatic music; Group of the five