Unidad didáctica para la enseñanza de las enzimas apoyada en TIC bajo el modelo enseñanza para la comprensión
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2013Metadata
Show full item recordSummary
Debido a los escasos referentes de propuestas a nivel escolar para la enseñanza de la bioquímica y particularmente de las enzimas, se diseñó una unidad didáctica fundamentada en los lineamientos pedagógico-didácticos del modelo de enseñanza para la comprensión, en la que se integraron referentes históricos, epistemológicos, disciplinares y pedagógicos como base de la propuesta. Esta unidad fue creada para la asignatura de énfasis profesional dirigida a estudiantes de grado undécimo del Liceo Cambridge que cursarán carreras profesionales en ciencias de la salud. La unidad integra tecnologías de información y comunicación (TIC) y proporciona un esquema metodológico para el diseño de unidades didácticas en este y otros campos. Para la unidad didáctica se definieron siete metas de comprensión, el mismo número de desempeños de comprensión y también se definieron criterios de evaluación continua.Summary
Abstract: Because of limited concerning proposals at the school level for teaching biochemistry and particularly teaching of enzymes, it was designed a teaching unit based on pedagogical-didactic guidelines of teaching for understanding model, which were integrated historical, epistemological, disciplinary and pedagogical references as basis of the proposal. This unit was set up for the subject of professional emphasis directed to eleventh grade students who attend Liceo Cambridge and are interested in study careers related to health sciences. The unit integrates information and communication technologies (ICT) and provides a methodological framework to design teaching units in this and other fields. For teaching unit were defined seven understanding goals, the same number of understanding performances and also defined ongoing assessment criteria.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit