De los polígonos regulares al número
Cargando...
Archivos
Autores
Valderrama Martínez, Daniel Alberto
Director
Tipo de contenido
Document language:
Español
Fecha
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Documentos PDF
Resumen
Esta propuesta didáctica tiene como propósito, que el estudiante de undécimo grado identifique a como la razón entre la longitud de una circunferencia y su diámetro, y obtenga aproximaciones a su valor mediante una sucesión de perímetros de polígonos regulares que converge a la longitud de la circunferencia circunscrita
Abstract: This didactic proposal is aimed for 11th graders of high school to identify number as the ratio between the circumference and its diameter. It will also allow them to estimate approaches to value, through a sequence of the regular polygons perimeters that converge to the circumscribed circumference length
Abstract: This didactic proposal is aimed for 11th graders of high school to identify number as the ratio between the circumference and its diameter. It will also allow them to estimate approaches to value, through a sequence of the regular polygons perimeters that converge to the circumscribed circumference length