Enseñanza de los cambios de estado de la materia mediada por el juego como estrategia motivadora en los estudiantes del grado primero
Advisor
Type
Otro
Document language
EspañolPublication Date
2020-06-24Metadata
Show full item recordSummary
The purpose of this work was to teach the changes in the state of the matter mediated by the game as a motivation strategy for students in the first grade. Qualitative research is proposed and a methodological framework of action-research type was developed, consisting of four phases, the first phase that aimed to identify and analyze the problem, based on observation in the classroom, and then define the problem, ask a question and propose some objectives. All this led to a second phase which is the action plan based on the pedagogical model of the educational institution, all teaching and learning materials and activities are selected and elaborated. In a third phase the intervention is carried out in the classroom, starting from a stage of exploration of the previous knowledge of the students, to then make some games that favor the understanding of the subjects. In the fourth phase, an analysis is made of the results of the overall evaluation of the intervention, obtained through the information collection instruments.Summary
El presente trabajo tuvo como propósito la enseñanza de los cambios de estado de la materia mediada por el juego como estrategia de motivación en los estudiantes del grado primero. Se plantea una investigación cualitativa y se desarrolló un marco metodológico de tipo investigación-acción que consta de cuatro fases, la primera fase que tuvo como propósito identificar y analizar el problema, a partir de la observación en el aula, para luego definir el problema, formular una pregunta y proponer unos objetivos. Todo esto llevo a una segunda fase que es el plan de acción basado en el modelo pedagógico de la institución educativa, se seleccionan y elaboran, todos los materiales y actividades de enseñanza y aprendizaje. En una tercera fase se realiza la intervención en el aula, partiendo de una etapa de exploración de los conocimientos previos de los estudiantes, para luego realizar algunos juegos que favorecen la comprensión de los temas. En la cuarta fase se realiza un análisis de los resultados de la evaluación global de la intervención, obtenidos mediante los instrumentos de recolección de información.Keywords
Collections
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit