Fondos de Empleados: Necesidades de Información Financiera y no financiera de sus asociados. Estudio de caso múltiple
Advisor
Type
Trabajo de grado - Maestría
Document language
EspañolPublication Date
2020-11-23Metadata
Show full item recordSummary
This thesis is framed in the financial and non-financial information that non-profit organizations are producing today, in order to legitimize themselves before society, more precisely employee funds, at the local level. His concern is the information needs of associates in the funds of full-category employees in Bogotá. Part of the question: How does financial and non-financial information contribute to the information needs of employee fund associates? Thus, the objective of this thesis is to analyze from a qualitative-interpretative methodological approach the contributions of financial and non-financial information for the specific needs of the associates. Concluding that the employee funds are legitimized before the associates, with reports of their management that contain both financial and non-financial information on the performance of managers, legal compliance, planning and risk prevention, social and solidarity responsibility, services provided and financial viability.Summary
Esta tesis está enmarcada en la información financiera y no financiera que están produciendo hoy día, las organizaciones sin ánimo de lucro, con el fin de legitimarse ante la sociedad, más exactamente los fondos de empleados, en el ámbito local. Su preocupación son las necesidades de información de asociados en los fondos de empleados de categoría plena en Bogotá. Parte de la pregunta: ¿Cómo la información financiera y no financiera contribuye a las necesidades de información de los asociados de los fondos de empleados? Así el objetivo de esta tesis es analizar desde un enfoque metodológico cualitativo – interpretativo las contribuciones de la información financiera y no financiera para las necesidades específicas de los asociados. Concluyendo que los fondos de empleados se legitiman ante los asociados, con informes de su gestión que contengan información tanto financiera, como no financiera sobre la actuación de gestores, conformidad legal, planeación y prevención de riesgos, responsabilidad social y solidaria, servicios prestados y viabilidad financiera.Keywords
Collections
